După ce vânzările au scăzut considerabil, ca urmare a crizei, producătorul auto de la Mioveni vrea să facă discounturi de câteva sute de euro.
Dacia ar putea reduce preţurile maşinilor cu câteva sute de euro, măsură care, cumulată cu banii primiţi prin programul „Rabla“, va duce la „un avantaj client“ de până la 1.700-2.000 de euro pentru un model de 10.000 de euro, a declarat ieri vicepreşedintele companiei, Constantin Stroe. Potrivit acestuia, măsuri de acest gen sunt necesare, deoarece „scumpirea creditului, accesul mai dificil la finanţări şi incertitudinile legate de taxa auto i-au determinat pe potenţialii clienţi ai Dacia să intre într-o stare de aşteptare“. Mai scump din cauza leului
Totodată, deprecierea puternică a leului în ultima perioadă a scumpit maşinile al căror preţ este exprimat în euro. Astfel, la cursul din 14 ianuarie 2008, de 3,6978 lei/euro, pentru un Logan Laureate, 1,4 MPI, 90 CP, se plăteau 8.300 de euro cu TVA inclus, respectiv 30.690 de lei. Acum, la un curs de 4,2772 de lei pentru un euro, aceeaşi maşină costă cu 4.810 lei mai mult, adică 35.500 de lei.
Scăderile abrupte de pe piaţa auto locală continuă. Vânzările de automobile noi au consemnat un declin de 47% în decembrie 2008 faţă de aceeaşi perioadă din 2007, la 13.054 de unităţi. La nivelul întregului an, livrările au scăzut cu 14%, la 270.995 de maşini. Mai mult, producţia naţională de autovehicule a scăzut cu 79% în decembrie, la 4.045 unităţi.
Totuşi, pe ansamblul anului trecut, producţia de automobile a înregistrat un avans de 1,5%, la 245.308 autovehicule, conform Asociaţiei Producă torilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
ANUL ACESTA
Piaţa auto s-ar putea înjumătăţi
Anul acesta, piaţa maşinilor noi s-ar putea înjumătăţi, la circa 150.000 de unităţi, iar 100.000 de locuri de muncă ar putea fi puse în pericol, a declarat vicepreşedintele APIA, Brent Valmar. „Industria naţională de automobile este dimensionată la un volum de circa 300.000 de unităţi pe an. Actualele condiţii de piaţă indică vânzări de circa 150.000 de unităţi la nivelul întregului an 2009“, a spus Valmar. El a adăugat că taxa auto triplată este utilă industriei auto, alături de continuarea cât mai rapidă a programului „Rabla“. Asta, în condiţiile în care oficialii de la Bruxelles i-au transmis României o scrisoare de atenţionare, prin care arată că ultima variantă a taxei încalcă legislaţia comunitară şi că trebuie modificată. Valmar consideră însă că modificarea taxei triplate ar fi „o crimă asupra industriei auto“.