Evenimentul Zilei > Actualitate > Cuvinte din DEX, de vânzare pe internet
Cuvinte din DEX, de vânzare pe internet

Cuvinte din DEX, de vânzare pe internet

Mai multe companii au profitat de spaţiul publicitar vândut pe site-ul stapanulcuvintelor.ro.

„Evenimentul zilei“ (ziar, eveniment, ştiri), Coca-Cola (răcoritor), Adidas (adidaşi), Nokia (telefon), Kiss Fm (radio, noutăţi, media) sau TVR (televiziune, vedete). Aceste instituţii sunt acum proprietarele unor cuvinte-cheie ce reprezintă cel mai bine activitatea lor de bază şi care la un simplu click redirecţionează vizitatorul către paginile web respective. Acest lucru este posibil doar pe site-ul stapanulcuvintelor.ro, o comunitate on-line care se măreşte de la o zi la alta cu cel puţin 10 clienţi, la numai o săptămână de la lansare, şi care vinde cuvinte din DEX ca vehicule publicitare. Potenţialul de dezvoltare al site-ului, dar şi şansa de promovare contra unei sume modice (5 euro cuvântul), a stârnit deja interesul bloggerilor, jurnaliştilor şi companiilor pentru această inedită formă de publicitate contextuală.

O afacere îndrăzneaţă


Iniţiativa versiunii româneşti a site-ului american www.thebigwordproject.com, apărut cu doar trei săptămâni înainte, îi aparţine lui Andrei Ionescu, un tânăr de 27 de ani, pasionat de internet şi design. El a adaptat conţinutul şi s-a folosit de proiectul DEX on-line, care oferă posibilitatea alegerii cuvintelor dorite sau a sinonimelor acestora, cu ajutorul indexului A-Z. Dacă acestea nu au fost deja revendicate, un click te va duce la formularul de cumpărare. Plăteşti on-line sau prin SMS (5 euro în reţelele Vodafone şi Orange) şi, imediat ce primeşti confirmarea, cuvântul devine activ şi te redirecţionează către site-ul tău.

Ionescu şi-a făcut reclamă prin intermediul blogurilor celor care deja au cumpărat cuvinte şi prin exemplificarea concretă a procedurii, reuşind să atragă deja peste 80 de clienţi.

„O parte din numele mari din portofoliu, mai precis vreo 15, au fost adăugate de mine, ca exemplu la lansarea site-ului, când nu vândusem încă niciun cuvânt. Mi s-a părut mult mai sugestiv pentru un vizitator care încearcă să înţeleagă despre ce e site-ul să vadă «răcoritor» asociat cu Coca- Cola decât să încerc eu să-i explic ce fac acolo“, a spus Ionescu.

Controverse


Site-ul a stârnit şi controverse. Unii se întreabă dacă nu cumva este vorba de o înşelătorie. Proprietarul site-ului spune însă că proiectul e de lungă durată, că nu e de vânzare şi că ideea e „că aceia care-l vizitează vor spune şi altora şi vor scrie despre el pe site-urile personale sau în presă, ceea ce va genera trafic“. Ceea ce a început ca un experiment se poate transforma într-o afacere, pentru că Ionescu primeşte la fiecare tranzacţie 1,4 euro, comisionul MobilPay.

O altă problemă a site-ului este că acesta nu este securizat, putând apărea cazuri în care un cuvânt să fie ales special pentru a jigni o persoană sau o companie.

„Voi încerca să nu permit transformarea site-ului într-un mijloc prin care diverse persoane sau instituţii denigrează altele concurente“, spune Ionescu.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: