Cu taraba pe litoral

Cu taraba pe litoral

Producatorii de bauturi racoritoare si operatorii de telefonie mobila isi duc produsele si ofertele dupa clienti, pe plaja

Canicula de anul acesta, care a crescut vanzarile producatorilor de bauturi racoritoare, a asigurat buget din plin pentru campanii de promovare la mare. Ultima moda la care au aderat branduri precum Pepsi, Coca-Cola, Orangina sau Lipton, dar si producatorii de bere, bauturi alcoolice sau operatorii de telefonie mobila este inchirierea plajelor.

La Mamaia, producatorii au acaparat sute de metri de nisip, si-au instalat umbrelute branduite, si-au adus promoterii si au incercat sa castige teren cu distractii extreme. Campaniile de promovare a unor marci mari precum Pepsi sau Lipton au ajuns la peste 60.000 de euro, numai insumand premiile oferite.

„Campania la mare a costat zeci de mii de euro, aproape de 100.000 de euro. Varful vanzarilor este in weekend, cand bucurestenii vin pe litoral”, spune Camelia Dragomirescu, Trade Marketing Manager Pepsi. 100.000 de euro a investit si URBB, imbuteliatorul Orangina, pentru a atrage clientii de la mare, dar nu la Mamaia, ci la Costinesti.

Clientii stabilesc locul

Marii producatori au incercat sa-si atraga clientii pe bucata lor de plaja, oferindu-le sporturi, daca nu extreme, cel putin originale. Pepsi isi plimba clientii castigatori ai promotiei cu parasailingul si cu elicopterul si se lupta cu Coca-Cola, in Mamaia, pentru patinatorii care aleg gheata chiar si vara.

Cele doua companii concurente si-au instalat doua patinoare in statiunea din nordul litoralului - Pepsi a folosit gheata autentica, Coca-Cola a apelat la o suprafata artificiala ce seamana perfect cu gheata. Tot in Mamaia, Lipton tine in fiecare dimineata ore de Aquagym, Aerobic sau Pilates.

Pe plaja din Costinesti, Orangina a adus un joc originar din Brazilia, BossaBall, si l-a facut instructor pe gimnastul Marius Urzica.  In plus, in fiecare seara terasele si restaurantele din statiuni sunt luate cu asalt de promoterii Pepsi, Coca-Cola, Lipton sau ai altor companii care s-au mutat dupa clienti la mare si care dau premii: tricouri, papuci de plaja sau suporturi de pahare.

Nici companiile de telefonie nu s-au baricadat in Bucuresti. Orange organizeaza concerte pe plaja H2O, in Mamaia, iar Vodafone se implica in colectarea gunoaielor de pe litoral.

Analiza „CAPITAL”

Concediu subliminal

Vali Birzoi, sef departament Business, revista „Capital”:

"Ah, ce bine! Concediu, plaja, soare. Departe de televizor, de internet, de ziare, de stiri, cifre si bugete, colegi, subalterni sau sefi. In general, vara lumea incearca sa stea cat mai departe de problemele si preocuparile de peste an. Iar o buna parte dintre noi ia drumul litoralului. Numai ca, ceea ce pentru noi inseamna relaxare, pentru multe companii din retail sau servicii inseamna bataie de cap. Fara televizor, internet sau publicatii nu au acces la consumatori. Iar fara reclama  - sufletul comertului, nu-i asa? - vanzarile pot scadea dramatic.

Prin urmare, aproape ca nu mai vezi plaja pe litoral pe care sa nu fie un teren de tenis construit de nu stiu ce companie de telefonie, un beach-volei organizat de un imbuteliator de bere sau suc ori, intins pe plaja, sa nu vezi cerul brazdat de bannere remorcate de avioane utilitare.

Cu sau fara voia lor, companiile au gasit publicitatea perfecta. Daca televizorul, ziarele sau computerul pot fi inchise, terenul de tenis, umbrelutele sau bannerele de pe plaja iti stau in ochi toata ziua. Ba au sansa sa ramana chiar peste ani in „colorata - maine-i gata” poza de la mare. In concediu scapam de toate, mai putin de publicitate. Iar cantitatea de reclama pe care o inghitim zilnic o depaseste cu mult pe cea dintr-o zi obisnuita."

OFERTE

La mare cu avionul

Timisorenii, clujenii si iesenii vor putea ajunge pe litoralul romanesc cu avionul, incepand cu anul viitor.

In prezent, agentiile de turism romanesti poarta negocieri cu cativa operatori aerieni care ar putea asigura, in sezonul estival 2008, transportul de calatori din Timisoara, Cluj si Iasi catre Aeroportul „Mihail Kogalniceanu”, din Constanta, potrivit lui Marius Usturoiu, directorul agentiei de turism „Mareea”.

Firmele de transport aerian interesante pentru agentii in vederea realizarii acestui proiect sunt Tarom, Blue Air si Carpat Air. Curse aeriene zilnice

Marius Usturoiu, care este si presedintele Comisiei de Turism Intern din cadrul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT), sustine ca, pentru a fi accesibile turistilor romani, pretul biletelor catre aceste destinatii trebuie sa se situeze intre 75 si 100 de euro.

Acest cost insa nu va acoperi cheltuielile cu zborul pe care le fac companiile. Castigul operatorilor aerieni ar putea veni odata cu cererea mare: „Daca vor exista curse zilnice, se va castiga din volum”, considera Marius Usturoiu.

Nu toti romanii din Ardeal sau Moldova vor putea merge la mare cu avionul. Scopul tour-operatorilor romani in acest proiect este sa-i atraga pe litoralul nostru, in defavoarea Greciei sau Serbiei, pe consumatorii de servicii de trei, patru si cinci stele. Acestia vor putea alege din oferta agentiilor care va cuprinde pachete turistice incluzand transportul spre mare cu avionul. (Ana Batca)

Ne puteți urmări și pe Google News