Criza face primele disponibilizări în administraţiile publice
- Adam Popescu
- 17 februarie 2009, 17:47
Primăria timişeană Săcălaz este prima administraţie publică din ţară care face disponibilizări de personal din cauza crizei financiare.
Săcălazul este considerată una dintre cele mai bogate comune ale judeţului, fiind localitatea care deţine singurul hotel de cinci stele din Timiş.
Primarul Cornel Todaşcă a decis să renunţe la serviciile unei treimi dintre angajaţi. Edilul a comunicat AJOFM situaţia cu 53 de angajaţi, din totalul de 150 care sunt concediaţi începând cu data de 1 martie. Mai mult, el susţine că după aprobarea bugetului, este posibil să renunţe şi la alţii.
Restructurările au fost făcute în rândul agenţilor de Poliţie Comunitară şi în cadrul serviciului public de gospodărire comunală. Toţi angajaţii primăriei Săcălaz disponibilizaţi de la 1 martie, au posibilitatea de a intra în şomaj. Până anul trecut, o treime din veniturile primăriei Săcălaz erau folosite pentru plata salariilor. Anul acesta edilul aşteaptă ca alocarea bugetară de la Bucureşti să fie cu 20 de procente mai mică. În plus, dacă anul trecut în primele două luni erau deja colectate din impozite aproximativ 15 miliarde de lei, anul acesta săcălăzenii nu s-au înghesuit la plata obligaţiilor fiscale, aşa că bugetul primăriei lor abia are strânse şapte miliarde de lei.
Tiberiu Negrei, liderul de sindicat al funcţionarilor publici din Timişoara susţine că urmează disponibilizări similare şi la alte primării din judeţul Timiş. El spune că are semnale din mai multe localităţi, toate negative.