Creste cozonacul italian

Creste cozonacul italian

Panettone, frumos ambalat si cu un termen de garantie mai mare decat al cozonacului autohton, i-a vrajit pe romani. Vanzarile au crescut in acest an cu pana la 80%.

Descoperit initial de romanii care isi petreceau Craciunul in Italia sau de cei care lucrau acolo, in ultimii cinci ani, cozonacul italian s-a asezat tot mai confortabil in rafturile magazinelor din Romania si in cosurile clientilor.

Desi concureaza cu cozonacul clasic, nu este inca la fel de bine vandut, din cauza pretului de cam trei-patru ori mai mare. In aceasta iarna, comerciantii au vandut cu pana la 80% mai multi cozonaci italieni decat anul trecut, pe fondul cererii in crestere si al unor preturi mai accesibile.

Romanii cauta sortimente sofisticate

„La inceput, cozonacul italian a atras prin noutate. In acest moment, calitatea si gustul sunt doua dintre principalele motive pentru care clientii aleg sa cumpere aceste produse. Nu sunt de neglijat insa ambalajul, diversitatea aromelor sau preturile din ce in ce mai accesibile”, spune Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour. In aceste magazine, Panettone se vinde cu preturi cuprinse intre 10,3 lei si 39,9 lei.

„Vindem deja peste 2.000 de cozonaci italieni pe zi, toate sortimentele si categoriile de pret. Insa cele mai cautate sunt sortimentele sofisticate sau pachetele care au si bautura, vin sau spumant, cu siguranta pentru a fi oferite cadou”, spune Mariana Dragan, directorul de comunicare al Auchan. Preturile incep de la 10 lei si ajung la peste 35 de lei in magazinele lantului francez.

Cozonacul hipermarketului Chiar daca vanzarile la cozonacii italieni sunt in crestere, cozonacul clasic nu lipseste de pe masa traditionala a romanilor. „Vanzarile la aceste produse sunt de 4-6 ori mai mari decat la cozonacii italieni”, spune reprezentantul Carrefour.

„Romanii nu au renuntat la traditionalii cozonaci, tot acestia se vand mai bine, mai ales cei facuti „in casa”, in brutariile magazinelor noastre. Insa cozonacul italian este mai aspectuos, atat ambalajul, cat si prajitura in sine, de aceea se potriveste bine la o masa festiva”, spune si reprezentantul Auchan.

LA RAFT

Preturi cozonaci

Cozonac cu rahat.........................4 lei Cozonac cu nuca si stafide........8 lei Panettone.....................................25 lei sursa: magazinele

ALEGERE

Vinul este detronat de bere

Berea pare sa fie cel mai mare castigator al Sarbatorilor din aceasta iarna. Dupa o vara caniculara, in care producatorii de bere au avut comenzi mai mari decat capacitatea de productie, si iarna se anunta spectaculoasa.

Compania URBB, care produce si o bere de sezon, Tuborg Christmas Brew, se asteapta sa vanda mai multa bere decat anul trecut. „Ma astept la o apetenta crescuta pentru cumparaturi, ponderea volumelor de vanzari din ultimele trei luni ale anului fiind de aproximativ 20% din total.

Estimam ca volumul de vanzari al marcilor noastre in aceasta perioada va creste cu 15%. Referindu-ma strict la volumul de vanzari Tuborg Christmas Brew, estimam o crestere de 10a fata de anul trecut”, dupa cum ne-a declarat Catalin Ignat, vicepresedintele companiei. Potrivit acestuia, berea de Craciun lansata sub marca Tuborg contribuie cu aproximativ 15% la vanzarile companiei din perioada noiembrie-decembrie.

Compania a crescut bugetul de promovare de Craciun cu 20% fata de anul trecut.

Si vinul se vinde bine

Producatorii de vinuri se asteapta ca vanzarile pentru perioada Sarbatorilor de Iarna sa creasca cu cel putin 50% fata de o perioada normala de peste an. In comparatie cu anul trecut insa, vanzarile nu vor fi semnificativ mai mari, avansul fiind comparabil cu cel al berii. „La produsele deosebite, cum ar fi Lacrima lui Ovidiu, vanzarile se dubleaza”, potrivit reprezentantilor Murfatlar, care estimeaza sa vanda in aceasta perioada cu 60% mai mult vin decat in orice alta perioada.

Ne puteți urmări și pe Google News