Toyota a pastrat in portofoliu un nume legendar. Paradoxal, celui mai bine vandut autoturism din istorie i s-a pregatit o pozitie de nisa.
Dupa patru decenii de cariera, Corolla se pregatea sa iasa din scena anul trecut, cand Toyota a prezentat Auris, urmatorul sau modelul compact. Cel mai bine vandut autoturism din toate timpurile a prins totusi a zecea generatie, avand oportunitatea rotunjirii recordului de 32 de milioane de unitati produse.
Pentru Corolla a ramas disponibila doar versiunea de caroserie in trei volume (berlina). Producatorul nipon s-a gandit sa apropie noua masina de segmentul imediat superior, mediu - un fel de punte intre viitorul Auris si actualul Avensis. In acest sens s-a urmarit sporirea spatiului, a confortului pasagerilor si a sigurantei active si pasive. Toyota si-a propus sa vanda, la nivel mondial, 89.000 de unitati Corolla in acest an. Romania deja contribuie la atingerea acestui obiectiv.
Tehnica
Corolla a primit doua propulsoare noi, unul pe benzina, altul pe motorina. Unitatea de 1.6 litri pe benzina beneficiaza de un sistem dual VVT-i pentru o putere crescuta (124 de cai-putere) si o eficienta sporita (consum si emisii poluante scazute). Cea mai noua generatie a motorului diesel de 2.0 litri D-4D genereaza 126 de cai-putere si un cuplu maxim de 300 Nm.
Vechile unitati de 1.4 litri VVT-i si D-4D se regasesc in continuare in oferta Corolla. Toate motoarele sunt cuplate la cutii manuale cu cinci rapoarte, mai putin 2.0 D-4D care vine cu 6M. Propulsoarele de 1.4 si 1.6 litri pot fi dotate cu o Transmisie Manuala MultiMode (vitezele se pot schimba prin apasarea clapetelor de pe volan sau in mod automat).
Dotari
Echiparea de baza, Terra, ofera aer conditionat, geamuri fata si oglinizi exterioare electrice, radio-CD cu MP3 (patru boxe), ABS±EBD, airbaguri frontale sofer si pasager, airbaguri laterale fata si inchidere cetralizata.
Versiunile intermediare, Luna, au in plus proiectoare de ceata, aer conditionat cu reglare automata, doua boxe suplimentare, comenzi audio pe volanul imbracat in piele, airbaguri tip cortina, airbag pentru genunchii soferului.
Daca vrei pachetul complet de dotari, trebuie sa alegi echiparea Sol, care pluseaza cu VSC (echivalentul ESP-ului) jante din aliaj de 16 inci, sistem Smart Entry & Push Start (cheie inteligenta, pornire prin apasarea unui buton de pe bord), senzori de lumina si umiditate si cruise-cotrol. Poti bifa una dintre cele opt culori, intre care sase metalizate (357 de euro).
Preturi
In Romania, gama Corolla porneste cu versiunea 1.4 VVT-i Terra 97 CP care costa 14.756 de euro. Daca vrei motorul mai mare pe benzina, 1.6 VVT-I 124 CP, trebuie sa platesti minimum 16.957 de euro, contravaloarea echiparii Luna. Amatorii de propulsoare pe motorina pot achita 16.273 de euro pentru 1.4 D-4D Terra 90 CP sau se pot desparti de 20.975 de euro, daca opteaza pentru 2.0 D-4D Sol 126 CP, aceasta fiind cea mai costisitoare varianta. Preturile includ TVA si taxa vamala.
Concurenti
Chiar daca niponii s-au gandit sa „salte” Corolla din segmentul C, masina se va lupta in continuare cu o serie de berline compacte care si-au facut sau se lupta sa-si faca un nume in Romania: Ford Focus in patru usi (1.4 Ambiente 80 CP, 13.101 euro), Renault Megane Sedan (1.4 Authentique 100 CP, 13.749 euro) si Volkswagen Jetta (1.6 Trendline 102 CP, 16.529 euro). Preturile sunt cele pentru versiunile de intrare in gama (potrivit site-urilor oficiale ale importatorilor) si includ TVA. Un viitor concurent: Fiat Linea, model care va fi lansat in aceasta toamna. Berlina italiana urmeaza a fi asamblata in Turcia.