Peste 500 de timişoreni şi-au încălecat sâmbătă bicicletele şi au pedalat nouă kilometri prin oraş, în speranţa că vor mobiliza municipalitatea în sensul amenajării unor piste adecvate.
Unul din primii 10 miliardari ai ţării sau mici oameni de afaceri, actori, arhitecţi, familii cu mulţi copii, tineri, pensionari, studenţi sau şomeri sunt cei care au pedalat în cadrul acţiunii „Numărătoarea bicicletelor“, organizată de Fundaţia Bega, AEGEE şi alte ONG-uri ecologiste. Evenimentul de promovare a mersului pe bicicletă s-a desfăşurat pe un circuit prin zonele unde se impune de urgenţă amenajarea traseelor dedicate bicicliştilor timişoreni: Aleea FC Ripensia, pod Michelangelo, strada Oituz, Calea A.I. Cuza, Str. Circumvalaţiunii, Bd. Republicii, Gara de Nord, Bd. 16 Decembrie, zona centrală - Catedrala Metropolitană. Miliardar pe două roţi
Mulţimea i-a surprins pe iniţiatori, ale căror estimări optimiste au fost depăşite chiar de două ori. „Vrem să atragem atenţia autorităţilor asupra necesităţii de a construi infrastructură pentru biciclişti. Din păcate, lucrările la aceste piste sunt deocamdată în stadiul de promisiuni. Intenţia noastră a fost să facem vizibil grupul de biciclişti în cât mai multe locuri din oraş“, ne-a declarat omul de afaceri Marisu Cristescu. Acesta se află pe locul 8 în „Top 300 Capital“, alături de fratele său, cu o avere estimată la peste 550 de milioane de euro. Deşi are în garaj un Maserati ultimul model, merge chiar şi la întâlnirile importante îmbrăcat la costum pe bicicletă. „În străinătate e ceva normal să vezi directori de multinaţionale care ajung la serviciu pedalând, numai la noi dacă ai bani şi funcţie îţi trebuie X6“, spune şi Petru Gherman, 31 de ani, designer, îmbrăcat într-o ţinută între business şi casual. „Timişoara e un risc“
Lungimea pistelor pentru biciclişti reprezintă 1% din cea a reţelei stradale a Timişoarei. Aceasta însumează aproximativ 300 de kilometri, iar doar pe trei dintre aceştia, pe Calea Aradului, Bd. Tinereţii şi Aleea Sportivilor, au fost amenajate piste, însă acestea nu comunică între ele.
„Din păcate, a fi biciclist în Timişoara înseamnă să îţi asumi riscuri la fiecare metru parcurs“, susţine Petru Gherman.
Pe de altă parte, Timişoara se „laudă“ cu cel mai mare parc auto după Capitală, depăşind cu brio pragul de 100.000 de maşini. Numai anul acesta, în oraş au fost înmatriculate aproape 30.000 de autoturisme, respectiv peste 150 în fiecare zi lucrătoare.