Conflictul dintre distribuitorul de presă scrisă Rodipet şi trustul Adevărul Holding a luat amploare. Ieri Clubul Român de Presă (CRP) a remis un comunicat în care se arată că decizia unilaterală a Network Press Concept (fost Rodipet) de sistare a distribuţiei produselor Adevărul este o agresiune administrativă.
CRP a sesizat, ieri, Consiliul Concurenţei şi Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), fostul şi actualul acţionar majoritar al Rodipet, după ce Registrul Comerţului a decis să dea câştig de cauză instituţiei, întrucât compania nu şi-a respectat obligaţiile contractuale.
„Adevărul” a publicat miercuri un articol despre Rodipet în care arăta că angajaţi ai trustului au fost sechestraţi de către personalul Rodipet, în articolul „Clanul de la Rodipet terorizează cititorii”. Cei de la Adevărul au hotărât, în urma datoriilor de 1,2 milioane de euro, să sisteze orice colaborare cu distribuitorul de presă. Potrivit articolului, aceştia le-au şi prezentat un calendar de rambursare a datoriei, însă Rodipet a decis să încalce sistematic contractele încheiate.
Rodipet vrea să reia colaborarea
La rândul lor, reprezentanţii Rodipet susţin că acuzele aduse la adresa lor sunt nefondate şi că vor acţiona în instanţă compania deţinută de omul de afaceri Dinu Patriciu. Tot în replică la afirmaţiile celor de la Adevărul Holding, directorul general al Rodipet, Florin Lungoci, susţine că AVAS nu este încă proprietarul Rodipet şi că, dacă va fi vreodată, conducerea Rodipet va contesta decizia judecătorului. Cu toate acestea, Florin Lungoci susţine că Rodipet doreşte reluarea colaborării cu Adevărul Holding.
„Din 2003 şi până în prezent am fost obligaţi prin contractul de privatizare să distribuim toată presa la preţuri care nu ne acoperă costurile. De exemplu, la ziarul «Adevărul», care este foarte gros, costurile noastre sunt de 1,034 lei, iar acum noi încasăm 0,37 lei”, a spus Lungoci. Preţul de copertă al cotidianului este de 1,2 lei. Rodipet are circa 1.600 de puncte de vânzare la nivel naţional şi deţine 30% din piaţa de distribuţie. (A contribuit Ciprian Mailat)