Nano, „masina poporului” creata de indienii de la Tata Motors, ar putea sa nu fie asa de bine vanduta cum au estimat producatorii, chiar daca pretul este de doar 2.500 de dolari.
In timp ce reprezentantii Tata spera ca masina lor sa-i cucereasca pe asiatici, cumparatorii din China nu mai „tanjesc” dupa autoturisme mici si ieftine. Potrivit datelor publicate de „Financial Times”, vanzarile de masini ieftine nu au mai avut acelasi avans in ciuda productiei din ce in ce mai mari de autovehicule de acest gen.
Analistii din domeniu sustin ca, in perioada urmatoare, locuitorii Chinei - a doua piata ca marime din lume - isi vor schimba optiunile si se vor indrepta catre masini din clasa medie. In primele 11 luni ale anului trecut, vanzarile de autoturisme cu motor de cel mult 1 litru au scazut cu 24a, potrivit datelor asociatiei chineze a producatorilor auto.
„Daca un chinez isi va permite sa-si cumpere o masina mai buna, o va face cu siguranta, chiar daca asta inseamna sa imprumute bani de la familie. Imaginea unei masini este mai importanta pentru chinezi decat pentru indieni”, sustine Michael Dunne, directorul firmei de consultanta JD Power din Shanghai. Un studiu facut in 2007 de Volkswagen arata ca majoritatea cumparatorilor de masini din China cheltuiesc pe vehicule de doua ori mai mult decat salariul lor anual.