La acea vreme, locotenentul Aurel Rain devenea primul pilot de vânătoare care folosea catapultarea. Se întâmpla în apropierea aerodromului Deveselu, de unde decolase avionul subsonic de vânătoare S-102 cu numărul de înmatriculare 385. Conform povestideaerodrom.wordpress.com, la acest deznodământ s-a ajuns ca urmare a unei intrări involuntare în vrie.

De atunci au fost numeroase catapultări, iar ultima dintre ele s-a petrecut la data de 23 august 2012, când locotenent-comandorul Mihail-Relu IOANA s-a salvat miraculos din avionul IAR-99 ŞOIM, cu numărul de înmatriculare 718. Din păcate, în acel accident, comandorul Aurelian Cojocaru, celălalt ocupant al aparatului de zbor cu dublă comandă, şi-a pierdut viaţa. În 2015, pentru onorarea împlinirii a 60 de ani de la istoricul eveniment, la Muzeul Naţional al Aviaţiei Române a fost organizat un eveniment special, la are au fost acordate medalii şi diplome celor prezenţi sau reprezentanţilor acestora. A fost dezvelită o placă gravată comemorativă pe care se regăsesc numele tuturor piloţilor militari români care au catapultat în perioada 1955 – 2015.