Ce spune garantia despre masina ta

Ce spune garantia despre masina ta

Durata garantiei generale pe piata autohtona este, in principiu, de doi-trei ani, cu sau fara o limita de 100.000 de kilometri.

Exista si exceptii. Plasate mai sus sau mai jos. Decizia de cumparare a unui autoturism nou se sprijina pe cantarirea mai multor criterii importante, intre care se afla si garantia oferita de producatori.

Este insa garantia, fie ca vorbim de cea generala, cea pentru caroserie ori vopsea, un punct hotarator in decizia viitorului proprietar? Vorbeste ea despre calitatea produsului sau este mai degraba un instrument de marketing?

"In mare masura, decizia de cumparare a unui autovehicul este o consecinta a unei analize complete a intregului produs: pret, confort, siguranta, costuri de intretinere, garantie, oferte speciale etc. Garantia este asadar un factor important in conditiile in care costurile de intretinere sunt sensibil simetrice la majoritatea marcilor auto de pe aceleasi segmente", declara Marius Cocu, marketing manager Hyundai Auto Romania.

Ne puteți urmări și pe Google News

Obligatie legala Desigur, promovarea produsului in sine este facuta de fiecare producator in maniera proprie, in functie si de capacitatea de vanzare pe care o are marca respectiva.

"Garantia nu mai constituie un factor important in decizia de cumparare pentru ca este o obligatie legala a comerciantului fata de client. In schimb, durata garantiei este un factor psihologic important. Cu cat este mai lunga garantia, cu atat clientul se simte mai in siguranta", ne spune Sorin Ticlete, director Piese si Service Dacia.

Fiabilitatea este pentru toti un punct comun de reflectie. Ea este reprezentata de numarul drumurilor efectuate la service si de costurile pieselor de schimb si ale manoperei. In tarile civilizate sunt realizate studii de fiabilitate pe marca si/sau pe model care evidentiaza problemele reale de intretinere cu care se confrunta posesorii marcii ori modelului respectiv.

"Perioada de garantie oferita nu este legata numai de nivelul calitatii produsului, ci face parte din politica fiecarei firme de crestere a satisfactiei clientilor. Este un instrument de vanzare in sine si de aceea consideram ca o abordare din aceasta perspectiva a legaturii stricte intre perioada de garantie si calitatea produselor este total incorecta. Este o regula care se aplica in toate domeniile de activitate, nu numai in industria auto", sustine Ana-Maria Ciumeti, PR executive Romcar S.R.L, importator Ford in Romania.

Totusi, balanta dintre garantie si calitate este un risc calculat si asumat atat de producator cat si de client. "O garantie lunga oferita de constructor este si o dovada de incredere in produs, deci o garantie de calitate. Nimeni nu risca o garantie lunga daca nu este sigur de calitatea produsului pe care il vinde", este de parere Sorin Ticlete de la Dacia.

Mai multi ani, mai multi bani In Romania, cea mai intinsa garantie este oferita de Hyundai - cinci ani. Aceasta este insa limitata la 100.000 de kilometri. Cea mai generoasa garantie fara limita de kilometri - patru ani - apartine Ford. In general, durata garantiei pe piata autohtona este de doi, trei ani, cu sau fara o limita de 100.000 de kilometri. In cazul Daewoo, aceasta este coborata la 60.000 de kilometri.

Cumparatorii de Dacia pot opta pentru prelungirea garantiei generale de la 18 luni la trei ani, contra cost. Trebuie avut in vedere ca in acest caz exista o limita de 100.000 de kilometri. Pentru un Logan cu motor pe benzina trebuie achitati 195 de euro, iar pentru unul cu propulsor diesel, 265.