Aproape jumătate dintre românii intervievaţi, care sunt angajaţi într-o companie sau deţin o afacere, au declarat că vor fi liberi atât în ziua de 1 Mai, cât şi pe 2 Mai, arată cel mai recent studiu Mednet Marketing Research Center. Mai mult de jumătate dintre orăşeni vor petrece Ziua Muncii împreună cu familia sau cu prietenii, în localitatea de domiciliu sau la tradiţionala „iarbă verde” şi numai 7,6% dintre aceştia vor alege de 1 Mai destinaţii turistice.

Un procent de 4,4% vor opta pentru munte, mai mulţi ca în anul 2013 (3,1%), şi doar 2,7% intenţionează să-şi petreacă mini-vacanţa de 1 Mai pe litoral, în creştere faţă de anul trecut (1,1%). Mai puţin de 1% vor sărbători în staţiunile balneare, iar 1,5% dintre români vor pleca în străinătate.

Bugetul mediu alocat petrecerii de 1 Mai este de 171 de lei, asemănător celui de anul trecut (179,9 lei). Aproape jumătate dintre respondenţi pun la bătaie mai puţin de 200 de lei, iar 19,7% –  peste 500 de lei.

Studiul a fost realizat online, în perioada 4 – 8 aprilie 2014, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 663 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 55 ani, din mediul urban. Studiul are o marjă de eroare de ±3,81%.