Piaţa auto locală: puţini câştigători, mulţi păgubiţi, în 2011

Piaţa auto locală: puţini câştigători, mulţi păgubiţi, în 2011

Dacia, liderul pieţei, a livrat cu aproape 18% mai puţine maşini în primele 11 luni ale anului, în timp ce Volkswagen, marca străină numărul unu în România, a înregistrat o creştere de 16,5 procente.

Piaţa auto din România se pregăteşte să bifeze încă un an de regres. În primele 11 luni din 2011, dealerii locali de maşini noi au livrat 89.032 de autoturisme, în scădere cu 10,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor APIA. Cum la finalul lui 2010 au fost înregistrate 106.328 de unităţi vândute, iar performanţele pieţei în decembrie variază, în ultimii trei ani, între 6.761 şi 13.054 de unităţi, este aproape sigur că 2011 va fi închis pe scădere.

Skoda, în acelaşi ritm

Intervalul ianuarie-noiembrie poate oferi o imagine destul de clară şi în ceea ce priveşte performanţele principalilor jucători de pe piaţă. Dintre primele zece mărci ca însemnătate, după volumul de autotursime livrate, numai două - Volkswagen şi Toyota - au avut o evoluţie pozitivă, în raport cu 2010. Skoda, cu o creştere minimă - de 1,2% - a bătut, practic, pasul pe loc - prestaţie care trebuie înţeleasă tot ca o performanţă, date fiind realităţile pieţei.

Chiar dacă a rămas liderul local, cu 27.053 de unităţi livrate, Dacia a continuat să piardă serios din viteză şi în acest an. După o scădere de peste 10%, bifată la finele lui 2010, vânzările producătorul low-cost controlat de Renault s-au clătinat în primele 11 luni ale anului curent cu alte aproape 18 procente. Volkswagen, marca străină numărul unu în România, a transpus în vânzări - 9.381 de unităţi - admiraţia clientelei locale.

Skoda, numărul trei la general şi doi pe segmentul de import, a negociat cu dibăcie acest an. Şi cu peste 7.700 de maşini livrate deja până luna trecută inclusiv.

Chevolet a înregistrat cel mai mare declin (-35,8%) între mărcile prezente în Top 10, iar Renault, producătorul străin preferat mulţi ani de români, a scăzut cu aproape 15 procente.

Dacia Logan a rămas cel mai dorit model pe piaţa autohtonă, cu 15.212 unităţi livrate (în scădere, totuşi, cu 31% faţă de 2010). Dacia Duster apare pe locul al doilea, cu vânzări care se aproapie de 7.000 de unităţi.

Modelul de import numărul unu în 2011 (şi al treilea, la general) este Skoda Octavia, graţie celor 4.048 de comenzi primite.

Ne puteți urmări și pe Google News