CNA a analizat în şedinţa de azi spotul publicitar pentru pufuleţi, pentru care Consiliul a primit circa 20 de reclamaţii. Potrivit Departamentului Monitorizare al CNA, în reclamaţii se spune că este o "inadvertenţă între conţinutul şi calitatea produsului bun şi apreciat şi modul în care s-a realizat această reclamă, care i-a îngrijorat pe părinţi".

Spotul prezintă un om al cărui cap retezat este pe podea. În clip se vede secţiunea gâtului şi corpul de pe care s-a detaşat. Spotul la pufuleţii Gusto a fost difuzat de televiziunile AXN, AXN Sci – FI, Kiss TV, 1 Music Channel, MTV, National Geographic, Pro TV şi UTV. Prezent la şedinţa CNA, producătorul pufuleţilor Gusto, Eliodor Apostolescu, a spus că spotul publicitar a fost foarte apreciat la festivalurile internaţionale de publicitate, fiind selectat inclusiv în Festivalul de la Cannes.

Umor absurd

"Sunt o groază de consumatori care au apreciat spotul", a mai spus Eliodor Apostolescu, precizând că spotul vrea să arate "ceva ce nu se întâmplă în viaţă". Apostolescu a mai spus că spotul este pentru un anumit public. "Acest produs se adresează unui target foarte larg. Reclamele nu reflectă întotdeauna realitatea, sunt nişte pamflete, sunt nişte mici povestioare. Spotul în sine a fost creat potrivit umorului absurd", a explicat Oana Radu de la Publicis, agenţia de publicitate care a creat spotul.

Membrii CNA au fost însă de părere că spotul poate să afecteze dezvoltarea fizică şi mentală a minorilor. "Noi judecăm o plângere a telespectatorilor. Puteţi să scoateţi câte trofee şi diplome vreţi", a spus Christian Mititelu, membru al CNA.

În urma discuţiilor, CNA a decis să someze posturile care au difuzat spotul publicitar pentru pufuleţii Gusto să îl transmită numai după ora 23.00. Totodată, spotul publicitar va fi analizat luni, de către Consiliul Român pentru Publicitate.