O adevărată catastrofă navală putea produce comandantul unei ambarcaţiuni care plutea pe Dunăre în sus având la "bord" o impresionantă cantitate de alcool. Cursa necontrolată a şlepului ADA 1, condus de Ghiţă L., a fost oprită la Călăraşi de poliţiştii de frontieră.
Oamenii legii au finalizat, ieri, ancheta incidentului care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute. Poliţiştii de frontieră l-au oprit din cursă pe căpitanul şlepului pe 26 august. În jurul orelor 15.00, poliţia de frontieră călărăşeană a fost sesizată de angajaţii Căpităniei port-control Chiciu Călăraşi că şlepul-motor românesc efectua manevre ce pun în pericol siguranţa navigaţiei. Mai exact, şerpuia când pe stânga, când pe dreapta canalului de navigaţiei pe care trebuia să îl urmeze. Astfel, celelalte nave care circulau pe râu riscau să se izbească de şlep. Când au luat legătura cu comandantul, angajaţii căpităniei au constatat că nu prea au cu cine vorbi: căpitanul abia putea silabisi câteva cuvinte. Drept urmare, căpitanul-şef al Căpitaniei portului Călăraşi şi poliţiştii de frontieră s-au urcat într-o şalupă şi au ajuns din urma şlepul-motor ADA 1. Ajunşi la la bordul navei, aceştia au constatat ca acesta emana halenă alcoolică. După verificarea documentelor echipajului şi ale navei, comandantul a fost debarcat şi condus la sediul Poliţiei municipiului Călăraşi -Biroul rutier unde a fost testat cu aparatul etilotest. Rezultatul: o concentraţie de 1,23 mg/L în aerul expirat. Ghiţă a fost condus, apoi, la Spitalul Judeţean Călăraşi, unde i-au fost recoltate probe de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei. După aventura bahică de pe valurile Dunării, comandantul s-a ales cu dosar penal şi este cercetat în stare de libertate pentru "exercitarea atribuţiilor de serviciu în stare de ebrietate". Pedeapsa în acest caz este de la trei luni la un an. Totodată, echipajul a fost oprit şi ancorat pe Dunăre urmând ca proprietarul să schimbe echipajul.