Capatos, vrajit de Praga

Realizatorul si prezentatorul emisiunii "Dimineata devreme" a ales Praga pentru a-si petrece Revelionul 2006-2007, alaturi de Monica, sotia lui.

Hotararea ca matinalul Antenei 1, "Dimineata devreme", pe care il realizez, sa intre intr-o binemeritata vacanta s-a luat relativ greu, cam in prima decada a lunii decembrie. Este inutil de adaugat ca initiativa de a te apuca sa-ti pregatesti o vacanta de Sarbatori  la o asa data  si sa iasa si ca la carte era un fel de incercare de a ghici numerele la loto pentru urmatoarele zece extrageri.

O vacanta spontana Am incercat, asa, intr-o doara, sa contactez cateva companii aeriene pentru a le testa gradul de incarcare a aeronavelor la sfarsit de an. Am aflat, desi nu mai era nevoie sa-mi bat capul, ca romanii s-ar fi imbarcat si in cala aparatului daca s-ar fi montat scaune acolo, doar ca sa petreaca Revelionul integrarii in locuri de mult integrate.

Asa ca am transformat dezavantajul in avantaj si, cum sunt genul de om care ar conduce pana la capatul lumii, am luat-o pe Monica, sotia mea, si, cu rezervarile in buzunare, am plecat spre Praga, orasul pe care-mi tot propun de vreo zece ani sa-l vad si n-am reusit. De aceasta data n-am mai scapat oportunitatea si nu contenesc sa ma felicit.

Primul in top Daca va spun ca a intrat deja in topul celor mai frumoase orase pe care le-am vizitat, dupa Paris si Barcelona, probabil ca nu o sa va mire cu nimic. Toate legendele pe care le-ati auzit despre Praga se adeveresc la fata locului. Multi ar spune ca este cel mai frumos oras al Europei si nu ma grabesc sa-i contrazic.

Orice top de acest gen este unul subiectiv si e normal sa fie asa. Dar Praga chiar merita sa fie vizitata. Are cele mai multe cladiri frumoase dintre toate capitalele europene pe care le-am vazut pana acum, are cea mai "smechera" bere din cate am baut pana acum, cele mai "demente" magazine de suveniruri si cele mai delicioase coaste prajite cu care mi-am "batjocorit" trupul, proaspat chinuit in salile de fitness.

Fata nevazuta a orasului In Praga sunt si fete destul de simpatice - desi niciodata nu stii daca sunt de-ale lor sau sunt rusoaice, poate cea mai raspandita natie din milionul de turisti care se pare ca s-au perindat prin capitala ceha la acest sfarsit de an.

Dar exista si taximetristi pusi pe japca la fel ca romanii, mai ales in noaptea de Revelion, si receptioneri gata sa te "jupoaie" pentru o noapte de parcare la hotel.

Mici amanunte, care te fac sa-ti reamintesti ca, pana nu de mult, imparteam aceleasi doctrine politice si ascultam pe sest Radio Europa Libera. Le treci repede cu vederea pentru ca doar ai venit sa te distrezi, ce naiba! Iar Praga, dar mai ales orasul vechi, este special construita pentru asa ceva.

Te pierzi in labirintul de stradute si intrari in ganguri si tuneluri sapate in masivele constructii, unde o lume a tavernelor, berariilor si restaurantelor de lux ti se asterne la picioare.

Aici se respecta cu sfintenie proverbul care a ridicat pe culmile turismului un cartier, o capitala, o natiune: "Clientul nostru, stapanul nostru". Nici n-am simtit cand au trecut sapte zile de domnie absoluta printre mese de restaurant si rafturi de magazine. M-au trezit la realitate cardurile care refuzau sa mai accepte sa faca plati.

Primul, daca nu chiar ultimul semn ca ar cam trebui sa ma intorc acasa. Insa "virusul" Praga m-a contaminat. Si cum cui pe cui se scoate, promit sa revin la "tratament" cat mai curand posibil.

Cazare Olympik Tristar > Hotelul in care ne-am cazat se numeste Olympik Tristar si este cotat cu trei stele.

> Situat la doar cateva minute de centrul istoric al orasului Praga, hotelul  le ofera clientilor numeroase servicii.

> Fiecare camera este dotata cu televizor, telefon, uscator de par si minibar, iar cei din personalul hotelului vorbesc mai multe limbi straine.

> O camera single costa intre 30 si 90 de euro pe noapte, in functie de perioada, iar preturile pentru o camera dubla variaza intre 37 si 115 euro.

Restaurant La masa in orasul vechi > Praga isi invita turistii intr-o lume a tavernelor, berariilor si restaurantelor de lux, care ti se asterne la picioare, respectand cu sfintenie proverbul "Clientul nostru, stapanul nostru".

> Pentru a lua masa, am ales zona orasului vechi.

> Praga are cea mai "smechera" bere din cate am baut pana acum si cele mai delicioase coaste prajite.

> Cehii sunt mari consumatori de bere, iar in localurile specifice veti gasi bancute simple din lemn, unde berea se poate savura direct din halbe.

Sfaturi Mergeti la cumparaturi de suveniruri > Praga chiar merita sa fie vizitata. Are cele mai multe cladiri frumoase dintre toate capitalele europene pe care le-am vazut pana acum. > In Praga am gasit cele mai "demente" magazine de suveniruri; va recomand sa aveti grija sa nu ramaneti fara bani.

> Aveti grija la taximetristii pusi pe japca, dar si la receptionerii gata sa te "jupoaie" de bani pentru o noapte de parcare la hotel.

> Capitala ceha este, cu siguranta, unul dintre locurile ideale pentru amatorii de distractie.