Cabrioletul, aproape o nălucă | FOTO

Cabrioletul, aproape o nălucă | FOTO

Pe fondul regresului pieţei autohtone de maşini noi, tot mai puţini clienţi rezonează cu automobilul care oferă opţiunea rulării sub cerul liber.

Nu sunt prea mulţi şoferi care ar refuza să se plimbe, pe malul mării, într-o maşină decapotabilă.   Sunt, în schimb, tot mai puţini cei dispuşi să investească într-un astfel de model. Parcă potrivit invitaţiei răcnite pe vremuri, de-a lungul şi de-a latul plajelor litorarului autohton: ”Nu daţi banii pe prostii, luaţi…”. Ei bine, nu ”banane la copii”, ci o maşină mai ”normală”, la fel de onorabilă, cert mai utilă şi, nu încape îndoială, mai ieftină.

În România, cel puţin, pe fondul prăbuşirii pieţei auto, segmentul automobilelor care oferă opţiunea rulării sub cerul liber, a cunoscut un plonjon dramatic în prima parte a anului. Adică exact în perioada pe care orice viitor mândru posesor de maşină cu acoperiş retractabil şi-o rezervă achiziţiei.

Ce rost ar avea să-ţi faci planuri şi să comanzi un astfel de model în vară? Ca să-l primeşti când se strică vremea?

VW EOS, liderul prăbuşit

Potrivit statisticii oficiale APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile), în România s-au cumpărat mult mai puţine decapotabile noi în primele cinci luni ale anului curent, decât în perioada ianuarie-mai 2008. De fapt, muuuult mai puţine.

Cel mai grăitor exemplu este oferit de liderul de ieri şi de azi al segmentului, Volkswagen EOS. Coupe-cabrioletul german (cu hard-top) şi-a găsit numai 26 de cumpărători în 2009. Anul trecut, în acelaşi interval aproape 100 de unităţi erau livrate de dealerii VW din ţară. 98, mai exact.

Nu-i semn bun când cel mai vandabil model de acest fel suferă un recul de aproape 75 % la vânzări.

Micra C+C, creştere uriaşă, vânzări neimpresionante

O evoluţie contra curentului a avut Nissan Micra C+C, cu o creştere de 400 %! În cifre absolute, situaţia nu se prezintă la fel de spectaculos (16 unităţi vândute în 2009, faţă de doar patru în 2008), dar performanţa e totuşi suficientă pentru a trimite gingaşul model japonez pe un neaşteptat loc doi în ierarhia vânzărilor din acest segment de nişă.

În acest moment, Micra C+C nu mai figurează însă în oferta Nissan postată pe site-ul din România al constructorului.

Peugeot 207, în scădere

Urmaşul modelului care a instigat nebunia coupe-cabrio, Peugeot 207 CC, se poate lăuda cu 14 contracte, până la finele lunii mai 2009. Spre comparaţie, în perioada similară a anului trecut, au fost înregistrate 16 comenzi.

Peugeot suferă cu adevărat pentru modelul său superior, 307 CC, care nu a convins pe nimeni în 2009 (un mare zero pe coloana vânzărilor), după un 2008 (ianuarie-mai) în care a evoluat la fel de precar – o unitate comercializată! Între timp, constructorul francez a lansat 308 CC.

Roadster-ul, o specie pe cale de dispariţie

Dacă, în general, decapotabilele sunt privite cu suspiciune de cei care au fie familie, fie pur şi simplu chef să-şi încarce portbagajul cu te miri ce, atunci roadsterele, adică maşinile decapotabile cu numai două locuri, trebuie să să fie, în general, percepute ca un moft blamabil.

”Performanţele” înregistrate în perioada ianuarie-mai 2009 de modelele care intră în această sub-categorie vorbesc de la sine: Alfa Spider (zero unităţi vândute), Audi TT Roadster (1), BMW Z4 (1), Honda S2000 (2), Mazda MX-5 (2), Mercedes SL (2), Mercedes SLK (3), Opel GT (1), Opel Tigra (2), Porsche Boxster (2).

Anul trecut, situaţia a fost alta. Opel a livrat în primele cinci luni 18 unităţi GT şi Tigra, Mercedes – 22 de maşini SL şi SLK, Honda şi Mazda – câte şapte S2000, respectiv, MX-5. Alfa şi BMW au dat cheile de la trei Spider-uri şi două Z-uri.

O singură excepţie confirmă regula: Porsche, care şi-a dublat vânzările la Boxster.

Mai multe imagini în Galeria Foto.

Ne puteți urmări și pe Google News