Braşov, oraşul în care este cel mai bine să trăieşti

Braşov, oraşul în care este cel mai bine să trăieşti

Campania "Oraşul de vis", lansată de www.evz.ro în aprilie, dezvăluie astăzi numele câştigătorului desemnat de cititori.

Proiectul original lansat de www.evz.ro pe 6 aprilie a ajuns la final. Cititorii au ales Braşovul drept oraşul cu cele mai bune condiţii de trai oferite locuitorilor. Evz.ro a dorit să simplifice răspunsul la întrebarea "în ce oraş din România e mai bine să trăieşti" şi a oferit cititorilor provocarea de a se implica în acest proiect unic.

EVZ revine cu promisiunea de a continua să urmărească de aici înainte schimbările care se produc în aceste oraşe şi modul în care evoluează. Proiectul "Oraşul de vis" este începutul realizării unei hărţi a României, care ne va spune cu exactitate, pe informaţii actuale şi având ca sprijin opinia locuitorilor oraşelor, unde se trăieşte mai bine, ce probleme au oraşele şi care este reacţia autorităţilor.

Aproape 80.000 de români au participat activ la aceasta campanie. Au acordat voturi de popularitate, au evaluat oraşele şi au trimis fotografii din oraşele lor, majoritatea fiind incluse în fotoreportaje inedite.

În campania "Oraşul de vis" au fost alese 15 oraşe, cele mai mari după numărul de locuitori (cu peste 150.000 de locuitori): Arad, Bacău, Braşov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Piteşti, Ploieşti, Sibiu, Timişoara şi Bucureşti.

Acestea au primit de la cititori voturi de popularitate şi evaluări cu note de la 1 la 10 pentru: infrastructură, mediu, siguranţa cetăţenilor, sistemul local de sănătate, dezvoltare economică, administraţie locală, cultură şi educaţie.

Valoarea notele cititorilor şi numărul voturilor de popularitate au contat în proporţie de 75% din nota finală pe care s-a realizat clasamentul campaniei. Ultimele 25 de procente au fost rezervate evaluării www.evz.ro, pe date statistice oficiale, care a oferit o imagine reală a situaţiei din aceste oraşe.

În zilele următoare evz.ro va prezenta un bilanţ de campanie pentru fiecare oraş în parte. Află cum au evoluat oraşele, despre avantajele şi dezavantajele cu care se prezintă şi reacţiile cititorilor faţă de clasamentul final, în această săptămână.

TOPUL CAMPANIEI:

Locul 1 - Braşov Locul 2 - Piteşti Locul 3 - Craiova Locul 4 - Cluj-Napoca Locul 5 - Iaşi Locul 6 - Timişoara Locul 7 - Arad Locul 8 - Bacău Locul 9 - Sibiu Locul 10 - Constanţa Locul 11 - Oradea Locul 12 - Bucureşti Locul 13 - Galaţi Locul 14 - Brăila Locul 15 - Ploieşti.

Cum a câştigat Braşovul?

În momentul lansării campaniei, majoritatea voturilor de popularitate s-au dus la Cluj- Napoca. Acesta a rămas în fruntea topului intermediar două săptămâni, după care a fost detronat. Acum ocupă locul 4 în topul final. A fost întrecut de Braşov, care s-a menţinut pe prima poziţie până la începutul verii.

Mii de braşoveni, dar nu numai, au ales să acorde votul de încredere unuia dintre cele mai cunoscute şi mai vizitate oraşe din ţară. Braşovul a dominat topul până în urmă cu câteva săptămâni, urmat de Cluj- Napoca.

Astfel, la final de campanie, Braşov a primit cele mai multe voturi de popularitate, 19.860.

Surpriza cea mare a competiţiei este oraşul Piteşti. Oraşul din Argeş a început un adevărat maraton pentru a depăşi toate oraşele, iar mobilizarea piteştenilor şi-a arătat rezultatele. A ajuns pe primul loc. S-a dat o competiţie strânsă între cele două oraşe, dar Braşovul a reuşit să-şi reia poziţia de lider, pe care a încheiat şi competiţia. Pe locul 2 se află Piteşti (cu 19.026 voturi), urmat de Craiova, pe locul al treilea (cu 11.606 voturi de popularitate).

Factorul cel mai important care a atras simpatia românilor faţă de Braşov e legată, în primul rând, de notorietate şi de avantajul turistic. Situat în centrul ţării, încărcat de istorie şi promovat ca o destinaţie turistică montană ideală, Braşovul întruneşte condiţii de viaţă mai bune, o calitate a mediului superioară celorlalte oraşe.

Se cunoaşte deja şi faptul că e o atracţie pentru investitori, dezvoltarea economică reprezentând un plus. Imaginea oraşului este asociată cu concediul, petrecerea timpului liber într-un cadru relaxat, dar şi cu o economie puternică. E un oraş atractiv pentru a locui, în care avantajele eclipsează alte lipsuri.

Citiţi încă odată articolele care au însoţit săptămâna de promovare a oraşului câştigător, Braşov:

Braşovul luptă cu succes pentru a ajunge în top

"Oraşul Stalin", zestrea rusească a Braşovului

Braşov: probleme cu siguranţa cetăţenilor

În Braşov, turismul local este eclipsat de pericole

Primarul George Scripcaru: Dispariţia marilor întreprinderi, cea mai mare problemă a Braşovului

Mihai Covaliu: "Braşovul începe să devină un oraş european adevărat"

• Victor Socaciu: „Brașovul ar fi trebuit să fie Capitala României”

• FOTOREPORTAJ: Oraşul Braşov, prin ochii cititorilor

Notele evz.ro, punct de reper

Metoda de calcul s-a realizat pornind de la formule clare, ceea ce exclude aprecierile subiective. Notele au pornit de la 1 la 10, unde 10 este maximul. Majoritatea subcriteriilor care au fost analizate au fost raportate la mia de locuitori, pentru a avea o raportare uniformă, indiferent dacă vorbim despre un oraş cu 155.000 de locuitori sau de 1.900.000 de locuitori.

De exemplu, la siguranţa cetăţenilor, am ales numărul de accidente rutiere pe 2009 produse în oraşele din campanie, raportate la mia de locuitori. La fel am procedat şi cu numărul de infracţiuni constatate pe 2009 la mia de locuitori şi de efectivul de poliţişti la mia de locuitori. Nota evz.ro valorează 25% din nota finală. Influenţează într-o măsură mică clasamentul, însă serveşte drept punct de reper obiectiv pentru cei care doresc să ştie care este situaţia reală.

Notele cititorilor, subiective, dar de efect

Clasamentul final al campaniei a rămas la mâna cititorilor. Ei au votat oraşul popular, tot ei au acordat note de la 1 la 10 fiecărui oraş în parte. Fiecare dintre cei peste 70.000 de români care au evaluat oraşele, pe baza celor 7 categorii au apreciat singuri notele pe care oraşele din campanie le merită pentru infrastructură, administraţia locală, mediu, dezvoltare economică, cultură şi educaţie, sănătate şi siguranţă.

Cititorii au acordat note de la 1 la 10, iar evaluarea lor a reprezentat alte 25% din nota finală. Este un punct de reper importat pentru autorităţi, modul în care locuitorii îşi analizează oraşele, subliniind punctele slabe ale acestora.

Ne puteți urmări și pe Google News