"Bilet" unic pentru călătorul bucureştean

"Bilet" unic pentru călătorul bucureştean

Cartela RATB ar putea fi folosită şi pe maxi-taxi sau în trenurile care circulă în zona metropolitană. Tariful ar putea fi unic, ca şi abonamentele.

O cartelă cumpărată de la chioşcurile Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) ar putea fi folosită pentru a circula cu maxi-taxi sau cu trenul în zona metropolitană a Capitalei. Potrivit directorului general al Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB), Adrian Criţ, sistemul de taxare unic, valabil la metrou, în autobuz, trenuri regionale, dar şi pe maxi-taxi, ar putea fi introdus din luna iunie a acestui an. Preţ în funcţie de ore, de pe acelaşi card "Se discută să avem tarife unice, un sistem unic de taxare, care se va aplica tuturor operatorilor de transport public din zona metropolitană", a declarat Adrian Criţ. Potrivit acestuia, strategia, care va ajunge pe masa ministrului Transporturilor - Anca Boagiu - la sfârşitul lunii februarie, prevede bilete şi abonamente de călătorie combinate pentru toţi operatorii de transport, modalităţile de calcul al preţului integrat şi distribuirea veniturilor rezultate, precum şi integrarea reţelelor de vânzări. Patronii de maxi-taxi nu vor aparate de taxat În timp ce Adrian Criţ spune că acest sistem unic este o soluţie pentru eliminarea evaziunii fiscale, reprezentanţii societăţilor care practică maxitaxi în Capitală şi în Ilfov spun că totul este o utopie şi că nu se poate pune în practică aşa ceva. Cert este că, dacă strategia va fi aprobată, privaţii, şi CFR-ul vor trebui să monteze în trenurile regionale şi în microbuze aparate de taxat. Sistem bun pentru navetiştii din Ilfov În timp ce autorităţile bucureştene spun că taxarea unică este cerută de Bruxelles, iar şeful RATB-ului, Viorel Popescu, este încă sceptic în ceea ce priveşte sistemul, autorităţile ilfovene spun că sistemul unic ar fi în beneficiul celor care locuiesc în localităţile din jurul Capitalei şi care muncesc în Bucureşti. Pe străzile înguste vor circula microbuze Noul tarif ar putea fi introdus şi pentru că autorităţile se gândesc să înlocuiască autobuzele mari cu microbuze pe străduţele bucureştene din zone precum Rahova şi Andronache. Astfel, maxi-taxi va deveni singurul mijloc de transport în comun în zonele respective. În timp ce pentru a veni cu microbuzul din Chitila până la intrare în Capitală se achită doi lei, o călătorie cu autobuzul costă 1,6 lei, prim urmare şeful RATB cere majorarea preţului tot la doi lei. Astăzi, Adrian Criţ şi Viorel Popescu vor discuta cu şeful Metrorex, Gheorghe Udrişte noua strategie. 2,5 lei este tariful mediu practicat de metrou, RATB şi maxi-taxi pentru o călătorie pe un traseu cu aproximativ aceeaşi distanţă ISTORIC Primul bilet RATB 30 de bani costa un bilet în 1872, atunci când au început să circule primele mijloace de transport în comun prin Capitală. De atunci şi până în prezent, valoarea acestuia a oscilat în funcţie de economie, dar şi de condiţiile oferite de Regie. Astfel, după 1909, au existat bilete cu o valoare de cinci lei şi de 10 lei, în funcţie de unde alegea călătorul să stea în căruţa trasă de cai, pe bancă sau afară pe "platformă". În timpul primului Război Mondial. preţul unuei călătorii era de 25 de bani, iar în 1935 - biletele se vindeau pe "secţiuni" şi costau 4-5 lei. O "secţiune" avea patru-cinci staţii. După ’90, preţul unei călătorii a crescut de mai multe ori.