Autostrada Comarnic-Brașov, o iluzie sau realitate? Grindeanu: Am încercat. Costă foarte mult
- Antonia Hendrik
- 11 noiembrie 2024, 17:07
Autostrada Comarnic-Braşov este așteptată de ani de zile dar nimeni nu a ajuns măcar la o înțelegere cât de cât plauzibilă. Iar ideea de a călători neîntrerupt de la București spre Brașov pare să rămână doar o iluzie, deocamdată.
Autostrada Comarnic-Brașov, departe de a fi realizată
Autostrada Comarnic-Brașov costă în jur de vreo patru miliarde, a transmis, luni, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care speră să se termine studiul de fezabilitate în 2025.
Mai exact, întrebat de stadiul în care se află Autostrada Comarnic-Brașov, ministrul Sorin Grindeanu a explicat că „este o autostradă care costă foarte mult, costă în jur de vreo 4 miliarde”. Mai mult, ministrul a declarat că „am încercat, am ajuns mai jos un pic, fiindcă pe 160 de kilometri de autostradă să plăteşti vreo 4 miliarde de euro e un pic cam mult”.
Ministrul speră „să se termine studiul de fezabilitate la această autostradă în 2025 şi să se intre în zona de execuţie, în licitaţie, bineînţeles, proiectare şi execuţie în anul viitor. Nu pot să vă spun, dinainte, cu ce oferte vor veni cei care vor să construiască. V-aş minţi dacă v-aş spune aşa ceva”.
Autostrada Comarnic-Brașov. Sursa foto: Facebook
Grindeanu: Ar fi imposibil să termini până în 2028
Sorin Grindeanu a mai precizat faptul că între Ploieşti şi Braşov şi dacă s-ar intra de mâine în execuţie, ar fi aproape imposibil să termini până în 2028 Autostrada Comarnic-Brașov.
Grindeanu a ținut să sublinieze că „Cine trece altceva, minte. Dacă vreţi să trecem lucruri care nu ţin de realitate şi să trecem să vorbim chestiuni care dau bine pe hârtie, dar în realitate nu se pot întâmpla, se poate face lucrul ăsta!.
Din acest motiv, ministrul afirmă clar „Eu refuz să fac treaba asta, pentru că ar însemna să minţi. Eu vă spun că se poate intra în zona de execuţie, în perioada următoare, având licitaţie anul viitor. De asemenea, e în fază de execuţie, aşa cum bine ştiţi, centura la Comarnic, centura la Busteni şi Azuga, care o mare parte, odată cu realizarea acestor două variante ocolitoare, o mare problemă de trafic va fi rezolvată”, a concluzionat Sorin Grindeanu.