Constructorul Autostrăzii Transilvania a anunţat că anul acesta vor fi finalizaţi doar 26 de kilometri.
Reprezentanţii companiei Bechtel au anunţat ieri că nu vor putea finaliza în acest an lucră- rile la tronsonul 2B, Câmpia Turzii- Gilău, din Autostrada Transilvania. În ciuda declaraţiilor optimiste ale politicienilor şi ale mai-marilor Companiei de Autostră zi şi Drumuri Naţionale, directorul de comunicare Bechtel, Bogdan Zgârcitu, a declarat că până la sfârşitul anului, dacă totul va decurge normal, se va putea finaliza doar o parte din tronsonul 2B, circa 26 de kilometri.
„Dacă cei de la Administraţia Naţională a Drumurilor ne vor susţine, cu bani, cu terenuri, încercă m să finalizăm sectorul Tureni- Vălişoara, din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău. La Tureni va exista un racord cu Drumul Naţional 1, iar la Vălişoara un alt racord cu Drumul Judeţean 107J, care face legătura între localitatea Luna şi oraşul Turda“, a spus Zgârcitu. Lucrările în teren depind de posibilitatea de finanţare a proiectului de către Statul Român.
„Pentru cele două tronsoane Gilă u-Câmpia Turzii şi Suplacu de Barcău-Borş avem un proiect de finanţare în sumă de 442 milioane de euro. Din aceşti bani am primit avansul de 132,6 milioane de euro. Acum aşteaptă o rectificare bugetară să poată rezolva problema cu finanţarea“, a mai spus directorul Zgârcitu. Promisiuni neonorate În acest an ar trebui demarate lucrările la alte două sectoare din Autostrada Transilvania, Mihăileş ti-Suplacu de Barcău şi Gilău- Mihăileşti. „Acum nu ştim dacă în acest an putem demara lucrările la aceste două tronsoane. Spre exemplu, la tronsonul Mihăileşti- Suplacu de Barcău trebuia să fie terminată proiectarea în luna decembrie 2007 şi nu e gata nici acum. Cei de la AND spun că se străduiesc să rezolve această chestiune, dar această întârziere ne pune şi pe noi în dificultate“, a mai spus Bogdan Zgârcitu.
În cursul anului trecut, Mihai Grecu, directorul Companiei Na- ţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, susţinea că, în urma negocierilor purtate cu Bechtel, firma de construcţii se angaja să finalizeze lucrările la tronsonul Gilău-Câmpia Turzii, în lungime de 52 de kilometri, în octombrie 2008 faţă de februarie 2010, cum este trecut în contract. Acest tronson de autostradă este foarte important pentru municipiul Cluj-Napoca, sufocat de traficul de tranzit dinspre Bucureşti spre Oradea şi retur. Finalizarea lucrărilor ar face posibil ca tot acest trafic greu să ocolească Clujul. AUTOSTRADĂ Legătura dintre Braşov şi Borş Mihai Grecu, directorul Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a declarat ieri că nu ştie câţi bani au fost consumaţi de la bugetul de stat pentru proiectul „Autostrada Transilvania“. Grecu a mai dat vina pe firma de proiectare Iptana, care nu a finalizat la timp proiectul pentru tronsonul Mihăieşti - Suplacu de Barcău.
„Întrebaţi-i pe cei de la Iptana de ce nu au reuşit să termine la timp proiectarea. Ei zic că nu au suficienţi oameni. Noi le-am trimis deja facturi de penalizare“, a spus Grecu. Autostrada Transilvania are 415 kilometri lungime şi va face legătura între Braşov şi Borş. Autostrada va lega câteva mari oraşe ale Transilvaniei: Oradea, Zalău, Cluj-Napoca, Târgu- Mureş, Sighişoara, Braşov.