Boc la inaugurarea a două noi stații de metrou: ”Constructorii români se comportă de multe ori mai bine decât firmele străine” | VIDEO

Boc la inaugurarea a două noi stații de metrou: ”Constructorii români se comportă de multe ori mai bine decât firmele străine” | VIDEO

Două noi staţii ale metroului bucureştean, Jiului (Pajura) și Parc Bazilescu, au fost inaugurate, astăzi, în prezenţa premierului Emil Boc şi a ministrului transportului, Anca Boagiu, în urma unei investiții de circa 80 de milioane de euro.

Cele două stații de metrou leagă Gara de Nord de cartierul Bucureștii Noi. Noua linie de metrou are o lungime de circa 2,6 kilometri și a costat circa  72,5 milioane euro, fără TVA. Trenurile vor circula la un interval de 8 minute. Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriște a declarat că în următorii cinci ani nu vom întâlni în aceste stații covrigării sau alte spații comerciale, deoarece se află în perioada de garanţie. Lucrările la linia pe care se găsesc cele două stații au început în 1988, fiind ulterior abandonate. Au fost reluate în 2008 și au fost exacutate de către un consorțiu de firme românești Somet - TIAB şi Metroul SA. Boagiu, impresionată că au fost respectate condițiile din contract Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a fost impresionată că firmele românești care au lucrat la realizarea liniei de metrou dintre 1 Mai și Parc Bazilescu au reușit finalizarea lucrărilor la timp, încadrându-se în suma negociată prin contract "Sper să renunţăm la politica prin care începem mii de lucrări fără a le termina. Acest proiect a fost realizat de către firme românești. Termenul de finalizare nu a fost depășit nici măcar cu o zi și nici valoarea lucrărilor nu a fost majorată ", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Aceasta a adăugat că în următorii zece ani se vor executa lucrări la 65 de staţii noi de metrou, care vor necesita o investiţie de 8,5 miliarde euro. Executivul a aprobat recent indicatorii tehnico-economici pentru prelungirea Magistralei 4 cu încă două stații, până la Lacul Străulești,  potrivit directorului general al Metrorex, Gheorghe Udriște. "În iarnă, sper să începem lucrările de structură de la Parc Bazilescu la Străuleşti şi în doi ani şi jumătate să finalizăm investiţia", a spus Udrişte, care a adăugat că la stația Lac Străulești va fi construită o parcare de autovehicule şi un depou pentru metrouri. Boc: Constructorii români se comportă de multe ori mai bine decât firmele străine Cu ocazia inaugurării liniei de metrou Jiului-Bazilescu, primul-ministru a declarat că Bucureştiul reprezintă o prioritate pentru Guvern în privinţa investiţiilor în infrastructură "Investiţia de aici este dovada faptului că Bucureştiul reprezintă obiectiv prioritar de investiţii, fie că vorbim de transporturi şi de alte obiective prioritare. Guvernul are în plan continuarea lucrărilor la metrou, mă refer la cele două obiective mari prioritare Drumul Taberei şi legătura cu Otopeniul. Unele dintre acestea vor fi demarate chiar anul acesta, astfel încât bucureştenii să aibă servicii de transport de calitate, la timp şi cu costuri pe măsură", a declarat premierul Boc. Șeful Guvernului a lăudat constructorii români care au lucrat la cele două stații de metrou, precizând că ”firmele românești au învățat din experiența altora și că de multe ori se comportă mai bine ca acestea”. În urma dării în folosință a celor două stații, lungimea reţelei de metrou din Bucureşti a crescut la 68,6 kilometri, cu 51 de staţii. Metrorex nu mai reziliază contractul de mentenanță cu Alstom Constractul de mentenață a trenurilor de metrou încheiat în 2003, pe o perioadă de 15 ani, între Metrorex și reprezentanţa din România a companiei franceze Alstom Transportation nu va mai fi reziliat, cele două părți ajungând la o înțelegere reciproc avantajoasă, a declarat Gheorghe Udriște. "Am ajuns la o înţelegere avantajoasă şi am obţinut o reducere substanţială a costurilor. Nu pot spune cu cât au scăzut, dar Alstom a dovedit că există înţelegere", a declarat, vineri, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte. Valoarea contractului încheiat între Metrorex și Alstrom în 2003 se ridica la 240 milioane de euro. Posibilitatea rezilierii contractului a fost avansată de directorul general al Metrorex în luna aprolie. La acea dată operatorul de metrou a lansat un anunţ de intenţie prin care anunţa că doreşte să scoată la licitaţie serviciile de mentenanţă preventivă şi corectivă pentru trenurile companiei. Contractul era estimat a circa 170 milioane de euro, fără TVA, și ar fi fost încheiat pe o durată de zece ani.

Ne puteți urmări și pe Google News