Aproape 60% din drumurile româneşti au durată de serviciu depăşită
- Valentin Roman
- 27 aprilie 2011, 21:49
La sfârşitul anului trecut, drumurile publice din România totalizau 82.386 kilometri, din care 16.552 kilometri (20,1%) drumuri naţionale, 35.221 kilometri (42,8%) drumuri judeţene şi 30.613 kilometri (37,1%) drumuri comunale, potrivit datelor raportate de Insitutul Naţional de Statistică (INS).
Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura reţelei de drumuri publice s-au înregistrat 25.171 kilometri (30,6%) drumuri modernizate (în proporţie de 88,0% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 22.300 kilometri (27,1%) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 34.915 kilometri de drumuri pietruite şi de pământ (42,3%).
Doar 11 kilometri de autostradă în doi ani În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 47,2% din lungimea drumurilor modernizate şi 59,6% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.
Din totalul drumurilor naţionale, 6.188 kilometri (37,4%) erau drumuri europene, iar 332 kilometri (cu 3,4% mai mult decât în anul 2009, respectiv 11 kilometri) însumau autostrăzile. Din totalul drumurilor publice, 242 kilometri (0,3%) reprezintă drumuri cu trei benzi de circulaţie şi 1.353 kilometri (1,6%) drumuri cu patru benzi de circulaţie, relevă datele INS.
Drumurile judeţene, erau, în proporţie de 46,4%, drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere, iar drumurile comunale, erau în proporţie de 49,3% drumuri pietruite.
La finele anului trecut, liniile de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însumau 10.785 kilometri, din care 10.645 kilometri (98,7%) linii cu ecartament normal, 5 kilometri (0,1%) linii cu ecartament îngust şi 135 kilometri (1,2%) linii cu ecartament larg. În luna decembrie din 2010, lungimea liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.020 kilometri, cunoscând o creştere de 0,4% faţă de anul 2009 (+18 kilometri) şi reprezentând 37,3% din reţeaua de cale ferată în exploatare.