"Apa caldă se opreşte dimineaţa, seara e murdară"

"Apa caldă se opreşte dimineaţa, seara e murdară"

Aproape 200 de bucureşteni au reclamat, numai anul acesta, calitatea apei, care e plină de rugină şi foarte tulbure, neputând fi folosită.

De aproape două luni, Dan Stoicescu, un bucureştean din cartierul Drumul Taberei, nu mai poate să se spele înainte să plece dimineaţa la serviciu şi nici seara, imediat ce se întoarce.

Modernizări cu apă ruginită

"Apa caldă mi se opreşte zilnic de la ora 8.00 dimineaţa şi nu mă pot spăla aşa cum trebuie să facă orice om normal. Nu este niciun anunţ în bloc cum că ar urma să se oprească apa caldă. Tot ce am observat e că se opreşte la ora 8.00 şi vine după douăsprezece ore", ne-a povestit el.

Dan Stoicescu ne spune că nu are noroc nici când ajunge acasă, seara, după o zi de muncă: "Apa care revine seara în jurul orei 20.00 este ruginită şi murdară o lungă perioadă de timp. Situaţia persistă de două luni. Mai grav este că nu suntem anunţaţi când se întâmplă aceste lucruri. Tot ce ni s-a spus a fost că se fac modernizări şi că o să mai dureze. Practic, dimineaţa mi se opreşte apa, iar seara vine murdară", îşi mai spune oful bucureşteanul.

Lipsa apei calde în timpul zilei e ceva obişnuit în cartierul Drumul Taberei. "Apa se ia dimineaţă şi vine foarte târziu seara. În acest timp suntem nevoiţi să încălzim apă în caz de nevoie pentru că trebuie să te mai speli uneori sau măcar să speli vase. Nu cred că este normal ca apa să fie întreruptă aproape toată ziua, iar această situaţie se înregistrează de câteva săptămâni", ne spune şi Maria A., de pe strada Segarcea, Drumul Taberei.

RADET: "E o situaţie locală, facem apel la înţelegere"

Reprezentanţii RADET Bucureşti susţin că este vorba despre o situaţie locală. "Câteva puncte termice din Drumul Taberei sunt cuprinse într-un program de modernizare care se desfăşoară etapizat, în funcţie de resursele financiare disponibile. Punctele termice sunt obiective ce nu pot fi scoase din exploatare, ceea ce face absolut necesară întreruperea temporară a serviciilor, în vederea executării acestor lucrări", a fost explicaţia primită de directorul general al RADET Bucureşti, Mihai Bogdan Becheanu. Acesta mai declară că apa rece care este folosită în termoficare condiţionează şi calitatea apei calde de la robinet.

"RADET prepară apa caldă de consum în punctele termice, din apa rece preluată din reţeaua publică de apă potabilă, calitatea apei calde furnizate fiind direct influenţată de cea a apei reci preluate în acest scop. Regretăm disconfortul provocat consumatorilor noştri şi facem apel la înţelegere, cu precizarea că obiectivul acestor măsuri este cel de a îmbunătăţi funcţionarea acestora", a precizat Mihai Bogdan Becheanu.

Unde sunaţi ca să aflaţi de ce nu aveţi apă

Dacă vreţi să ştiţi de ce nu aveţi apă caldă şi cât va dura oprirea ei, puteţi cere informaţii privind serviciile furnizate dispeceratulului Telverde RADET Bucureşti cu apel gratuit, care funcţionează non-stop. Numărul Telverde - 0800.820.002 - e afişat la avizierul fie cărei scări de bloc şi pe prima pagină a site-ului www.radet.ro. CE SE RECLAMĂ

Apă cu impurităţi, cu o temperatură sub parametrii normali

În ultima perioadă, la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) s-a înregistrat o avalanşă de sesizări în ceea ce priveşte calitatea apei sau lipsa ei.

"În primul trimestru al anului 2011 au fost înregistrate 187 de reclamaţii având ca obiect serviciile de furnizare a apei calde şi cele de canalizare. Dintre acestea, trei au vizat temperatura sub parametrii prevăzuţi pentru apa caldă şi cinci au vizat calitatea apei furnizate", ne-a transmis Irina Dinu, de la Biroul de Presă al ANPC.

Alte exemple de neconformităţi pe care bucureştenii le-au reclamat au fost: apa caldă este murdară, apa caldă era foarte tulbure, neputând fi folosită, nerespectarea programului de furnizare a apei calde, apa conţinea rugină şi alte impurităţi.

Ne puteți urmări și pe Google News