„Am plătit cu cardul CD-ul altcuiva”

„Am plătit cu cardul CD-ul altcuiva”

O bucureşteancă reclamă că i-a fost oprită de pe card contravaloarea unui produs pe care nu l-a cumpărat, iar banii nu i-au fost returnaţi de bancă. Silviana a cumpărat, în toamna anului trecut, un ondulator de păr din magazinul Altex-Media Galaxy din Unirea Shopping Center.

Iniţial, a vrut să plătească acest produs cu un card avantaj de la Credit Europe Bank, ca să-l poată achita în rate. Însă, după ce i l-a înmânat vânzătoarei şi aceasta l-a trecut prin POS, a aflat că în acel magazin nu mai era activ sistemul de rate.

Aşa că tânăra a ales să plătească ondulatorul cu cash. Pe card i-a apărut însă o tranzacţie pe care nu o făcuse niciodată, respectiv un CD care fusese cumpărat din acelaşi magazin Media Galaxy la câteva minute distanţă după achi zi ţi o narea ondulatorului.

I s-au cerut 50 de lei în plus

La începutul lunii octombrie, Silviana a primit pe telefon un mesaj cu suma pe care o avea de plată pentru toate produsele pe care le cumpărase în rate. Femeia ştia că are de plată 2.000 de lei. Când a mers să achite rata, i s-a spus că trebuie să plătească cu 50 de lei mai mult.

„Aşa că am cerut de la ofiţerii de credit şi extrasul de cont. Aşa am aflat că exista şi o cumpărătură în valoare de 49,90 de lei de la Media Galaxy Unirii. M-am uitat pe bonul de la produsul pe care l-am cumpărat de acolo şi scria că l-am plătit cash. De aceea, m-am dus să fac un refuz de plată la banca Credit Europe Bank”, povesteşte Silviana C.

După ce a făcut cererea de refuz de plată, i s-a spus că în 45 de zile o vor contacta pentru un răspuns. „Însă i-am contactat tot eu pentru că nu primisem nici după această perioadă un răspuns. Cei de la bancă mi-au spus că se rezolvă aproape de fiecare dată astfel de cereri de refuz. I-am trimis şi dovada plăţii cash, bonul fiscal cu care făcusem singura cumpărătură de la Media Galaxy”, povesteşte femeia.

După aceea a primit de la bancă un răspuns în care i se spunea că nu i-a fost acceptată cererea de refuz pentru că există o chitanţă semnată de ea, care dovedeşte că a cumpărat acel produs, respectiv CD-ul de aproape 50 de lei.

A primit o chitanţă cu semnătura altei persoane

„Eram aşa contrariată şi nu în ţe legeam cum pot face asta. Am vorbit cu vânzătoarea de la magazin care mi-a explicat şi ea că eu am achiziţionat acel CD, că are dovada, acea chitanţă. Când m-am uitat şi eu la chitanţă am văzut că nu este semnătura mea şi nici numele meu, dar nu m-a luat în seamă. Plătisem CD-ul altcuiva”, susţine Silviana.

Orientându-se după numele care apărea pe chitanţa trimisă de bancă, femeia a reuşit să intre în legătură cu persoana care a cumpărat în realitate acel produs şi după ce a făcut verificări şi ea a văzut că ei nu-i opriseră bani pentru produsul pe care l-a achiziţionat.

„Regretăm că acest eveniment s-a derulat la noi”

Reprezentanţii companiei Altex sunt de părere că în cazul achiziţiei efectuate de Silviana C. au fost respectate toate procedurile în vigoare cu privire la tranzacţionarea prin card bancar. „Detalii cu privire la debitarea cardului pot fi date de banca care gestionează serviciile oferite prin cardul respectiv. Regretăm faptul că acest eveniment s-a derulat la noi în magazin. Am aflat că banca a soluţionat deja această problemă”, afirmă Raul Filip, directorul de retail al companiei Altex România.

Reprezentanţii companiei nu au comentat şi dacă este posibil ca acest incident să se fi produs din cauza unei greşeli a vânzătoarei lor.

Oficialii băncii implicate în acest caz susţin că reclamaţia a fost rezolvată. „Vă informăm că, în urma in vestigaţiilor suplimentare efectuate de către Credit Europe Bank, ca bancă emitentă, referitor la elementele principale ce se regăsesc pe copia chitanţei de la POS şi în urma conversaţiilor purtate cu banca acceptatoare, contul de card a fost creditat cu contravaloarea tran zacţiei respective în data de 20.02.2009.

Clienta a fost informată în data de 23.02.2009, prin intermediul sucursalei unde a fost depusă sesizarea, astfel încât cazul poate fi considerat închis”, spune Funda Basaran Boboc, cards operations manager al Credit Europe Bank.

În sprijinul cititorilor În fiecare miercuri, veţi putea citi în pagina de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la consumator@evz.ro sau la numărul 021.202.2000.

Ne puteți urmări și pe Google News