„Am cumpărat cinci uşi, mi s-au montat doar patru“

„Am cumpărat cinci uşi, mi s-au montat doar patru“

O bucureşteancă acuză o firmă care i-a livrat cinci uşi cu întârziere şi nu le-a montat pe toate.

După ce a achiziţionat cinci uşi de la compania Doors International pentru prietena ei şi a încheiat şi un contract de montaj, o femeie din Capitală a avut mai multe surprize: mai întâi le-a primit cu mai bine de patru luni întârziere, iar una dintre uşi nu a fost montată complet pentru că avea alte dimensiuni decât cele optime. Reprezentanţii companiei Porta Doors refuză înlocuirea respectivului toc pe cheltuiala lor, pe motiv că „vina este a clientului“. Livrate cu patru luni întârziere

În luna mai 2008, Marina Z., din Capitală, a încheiat un contract pentru cinci uşi Porta Doors, a plătit avansul pentru uşi şi montaj, iar reprezentanţii firmei au venit şi au făcut măsurători fără să precizeze că una dintre uşi nu va putea fi montată complet.

„Din acel moment, conform contractului, uşile trebuiau livrate în 45 de zile lucrătoare, dar, din diverse motive ce ţin de firma de unde am cumpărat uşile, livrarea a fost făcută abia în luna octombrie 2008. După ce s-au livrat uşile, a început calvarul programării la montaj. Pentru că prietena mea tocmai născuse, m-am ocupat eu de derularea acestui contract“, povesteşte Marina Z. După mai multe telefoane date la firma Doors International, femeia a reuşit să obţină o programare pentru montaj.

Cele cinci uşi au fost puse, însă una dintre ele nu a fost montată complet, deoarece pervazul era mult mai mic decât măsurătorile făcute de meşterii de la firmă. „Echipa a plecat şi mi-a lăsat o factură de montaj ce urma să fie achitată la recepţia completă a lucrării, care nu există. Cu toate că am cumpărat cinci uşi, mi s-au montat doar patru“, spune Marina Z.

Nu s-a lăsat bătută şi a început din nou să dea telefoane la showroom şi la depozit. A obţinut în cele din urmă un număr de telefon fix al directorului comercial de la firmă şi i s-a spus să sune dimineaţa între 8 şi 8.30. „Am sunat câteva zile la rând, cu rutina ceasului deşteptător. Cred că am enervat pe cineva de acolo, căci la a treia încercare o voce răstită m-a rugat să las numărul de telefon, că «o să vă sune dânsul», «nu vedeţi că e ocupat, că de-aia nu-l găsiţi». Am aşteptat fără rezultat, fără să fiu sunată înapoi de un reprezentat al companiei“, mai spune bucureşteanca. După ce a plătit peste 3.000 de lei pentru cele cinci uşi, de anul trecut una dintre ele este montată doar parţial. Porta Doors: „Culpa este a clientului“

Reprezentanţii firmei SC Doors International SRL susţin însă că nu au ce să-şi reproşeze în acest caz şi că vina este exclusiv a clientului.

„La tabelul de montaj este o anexă a contractului, unde echipa alocată montajului se deplasează la client, ia măsurătorile existente, specifică măsurătorile (golurile) necesare şi semnează împreună cu acesta.În acest caz, această anexă este adusă la cunoştinţa clientului, şi există semnătura dânsului. Domnia Sa, pe de altă parte, nu a respectat golurile necesare la una dintre camere, astfel tocul reglabil convenit, calculat, achitat parţial, comandat şi livrat nu acoperă grosimea de zid. Menţionăm că toate tocurile reglabile Porta-System asigură o toleranţă de reglaj de până la 2 centimetri, iar în acest caz, clientul a depăşit golurile specificate în pofida faptului că i s-a adus la cunoştinţă grosimea zidului necesară“, afirmă directorul administrativ al companiei Doors International, A. Hani Darouich.

De asemenea, reprezentantul companie incriminate susţine că nu va acoperi costurile pentru rezolvarea acestei situaţii. „Refuzăm categoric înlocuirea respectivului toc pe cheltuiala noastră. Am sugerat clientului să se adreseze organelor competente pentru astfel de probleme.

Prin urmare, culpa este a clientului, iar în baza contractului de montaj, ne sustragem de la orice responsabilitate în acest sens“, precizează A. Hani Darouich.

CE E DE FĂCUT

Reclamaţie la OPC sau instanţă

Reprezentanţii Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor spun că femeia păgubită ar trebui să depună o reclamaţie în scris la OPC Bucureşti. „În acest caz, operatorul economic SC Doors International SRL poate risca o amendă de la 2.000 la 20.000 de lei“, menţionează reprezentanţii ANPC. Şeful serviciului juridic din cadrul Asociaţiei pentru Protecţia Consumatilor, Mihai Titichi, este de părere că, în acest caz, firma nu şi-a respectat obligaţiile contractuale: „Consumatoarea are la dispoziţie două opţiuni: să se adreseze OPC, care poate obliga firma la executarea contractului şi poate aplica sancţiuni, sau să iniţieze o acţiune în instanţă“.

SFATURI

La ce să fiţi atenţi atunci când cumpăraţi uşi noi

Dacă nu vreţi să aveţi surprize neplăcute, după ce aţi achiziţionat uşile pentru interior, este indicat ca, până în momentul în care le montaţi, să le ţineţi tot timpul rezemate pe orizontală sau pe verticală, astfel încât să preveniţi încovoierea acesteia. Este recomandat să fie înclinate aproximativ 20% şi sprijinite de un perete. De asemenea, uşile de interior trebuie să fie depozitate în spaţii acoperite şi uscate şi în ambalajul de fabrică pentru a nu se zgâria. „Cel mai important aspect de care trebuie să ţineţi cont este dimensiunea golului din zid. Este obligatoriu ca acesta să fie la un unghi de 90 de grade, în plan vertical şi orizontal“, spune meşterul Marian Iordache din Bucureşti, care recomandă clienţilor să discute cu specialiştii foarte clar acest aspect. Totodată, uşile de interior trebuie să fie montate în încăperi unde sunt minimum 10 grade, iar umiditatea nu depăşeşte 65%. După ce vi se demontează uşa cea veche, este necesar ca meşterii să cureţe suprafaţa golului extrem de bine, pentru a nu exista nicio impuritate.

Ne puteți urmări și pe Google News