Aeroportul Baneasa: la fel de stramt, dar lustruit

Aeroportul Baneasa: la fel de stramt, dar lustruit

De duminica, companiile aeriene low cost revin in Baneasa. Dupa trei luni de imbulzeala, aglomeratia de pe aeroportul Otopeni va lua sfarsit.

Companiile low cost au inceput deja sa-si mute angajatii si birourile pe aeroportul bucurestean Baneasa („Aurel Vlaicu”), dupa ce, incepand cu 10 mai, aeroportul a fost inchis pentru reparatii. Primul zbor care va fi efectuat de pe acest aeroport va fi pe 19 august. Pana atunci, oficialii aeroportului mai au timp sa puna la punct ultimele detalii.

Dupa trei luni, timp in care toate zborurile au fost mutate pe Otopeni, calatorii vor pleca din acelasi aeroport stramt, doar putin modernizat. Cea mai mare parte a investitiei de aproape 20 de milioane de euro a fost destinata modernizarii pistei principale, ce masoara acum 2.200 de metri.

Aceleasi sali stramte din fata portilor de imbarcare ii asteapta pe pasagerii curselor low cost si de duminica, chiar si dupa o cosmetizare de nevoie a aeroportului Baneasa. „Terminalul plecari a fost marit, aproape dublat ca si capacitate si am instalat si o noua poarta de control”, ne-a declarat directorul de comunicare al Aeroportului „Aurel Vlaicu”, Stefan Mladin. Si terminalul Sosiri a suferit ceva modernizari, insa nu evidente.

„Planul nostru, care este in prezent doar la stadiul de idee, este sa instalam o incapere independenta, un hangar imens care sa aiba o capacitate foarte mare si care sa foloseasca ca terminal de Plecari. Am vrea ca terminalul de Sosiri actual sa-l unim cu cel de Plecari care exista in prezent si sa facem si un nou terminal de Sosiri”, ne-a mai explicat reprezentantul aeroportului.

Nebunia bagajelor continua

Ieri, cu cateva zile inainte de  reluarea activitatii pe Baneasa, lucrarile erau pe sfarsite. Cateva toalete de curatat, barul de la intrarea in aeroport de instalat si cam atat.

Spatiul foarte mic de care beneficiaza aeroportul nu putea fi modernizat sau modificat substantial. Singura banda rulanta de bagaje, de cateva ori mai mica decat cele din marile aeroporturi, face fata „cu greu” fluxului de pasageri, dupa cum a recunoscut chiar si Mladin. Inainte ca operatorii low cost sa-si aduca „catrafusele” din nou pe Baneasa, primul zbor care va inaugura pista cea noua va fi efectuat astazi de ministrul transporturilor, Ludovic Orban. Duminica vor ateriza si primele avioane de linie.

„De obicei, mutarea de pe un aeroport pe celalalt se face duminica-luni, adica primele zboruri de linie vor ateriza pe Baneasa duminica si vor zbura de la Baneasa luni”, a mai spus Stefan Mladin.

Pista moderna de pe care vor zbura aceste avioane a fost reparata de un consortiu format din firmele Romstrade-UTI-Delta Tehnologica. In plus, aeroportul va cheltui 14,3 milioane de euro pentru achizitia si montajul unui sistem integrat de securitate, proiectul urmand sa fie finantat printr-un credit cu o durata de zece ani.

DEMOLARE RATATA

Casa sirianului ar putea bloca zborurile Singurul obtacol care ii mai impiedica pe oficialii aeroportului sa deschida traficul fara nicio problema este casa unui sirian, care a fost construita chiar pe axul pistei, acolo unde ar trebui sa se intinda sistemul de balizaj. Chiar daca ieri ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a venit la fata locului sa demoleze casa, acesta a putut doar sa „admire peisajul”, pentru ca primarul comunei Voluntari, localitate de care apartine vila, nu a semnat inca autorizatia de demolare.

„Am venit sa verific daca este demolata si constat ca demolarea nu a inceput. Inteleg ca acest lucru se intampla pentru ca primarul nu a eliberat inca autorizatia de demolare pentru aceasta casa”, a declarat Orban. In timp ce inspecta locul, acesta a fost sunat de primarul din Voluntari care i-a promis ca va elibera autorizatia zilele urmatoare. Din octombrie, de cand pista va fi prelungita la 3.200 de metri, aceasta vila va trebui sa „dispara din peisaj”, potrivit directorului Aeroportului „Aurel Vlaicu”, Stefan Mladin.

Ne puteți urmări și pe Google News