Acuzații noi în dosarul „Scânteia”

Acuzații noi în dosarul „Scânteia”

Administratorii firmei SC. “Valcris Trans”, rămasă fără licenţă de transport în urma accidentului de microbuz de la Scânteia din 14 august 2009, când au murit 13 pasageri şi ulterior şoferul, au fost chemaţi astăzi la parchet. Ionel Dumitriu şi Constantin Scântei vor fi cercetați și pentru vătămare corporală din culpă și infracțiuni privind sănătatea și securitatea în muncă.

Cei doi sunt cercetaţi și pentru nerespectarea regimului de transport rutier, fals intelectual şi uz de fals. „Împotriva celor doi administratori s-a dispus pe 22 martie 2010 începerea urmăririi penale pentru vătămare corporală din culpă şi infracţiuni la Legea 319/2006 privind sănătatea şi securitatea în muncă ”, a declarat Eugenia Vârvescu, procuror general adjunct al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iaşi. În urma accidentului de la Scânteia au supravieţuit doi din cei 15 pasageri. Din cauza leziunilor severe, Ilie Meşteru şi Viorel Chelaru au petrecut foarte mult timp prin spitale, motiv pentru care în dosar au apărut şi acuzaţiile de vătămare corporală din culpă. Încălcările Legii 319/2006 sesizate în dosar sunt legate de „neluarea vreuneia dintre măsurile legale de securitate şi sănătate în muncă de persoana care avea îndatorirea de a lua aceste măsuri, dacă se creeaza un pericol grav şi iminent de producere a unui accident de muncă sau de îmbolnăvire profesională”, infracţiuni ce se pedepsesc cu închisoare de la un an la 2 ani sau cu amendă. Au refuzat să facă declaraţii Ionel Dumitriu şi Constantin Scântei s-au prezentat astăzi după-amiaza la parchet, însoţiţi de avocaţi. „Nu vă pot spune de ce am fost chemat la parchet, nu ştiu”, a spus în fugă  Ionel Dumitriu, înainte de a petrece un sfert de oră în biroul procurorului. „I s-au adus la cunoştinţă învinuirile însă a spus că nu e pregătit să dea declaraţii, a cerut un nou termen pentru a se putea documenta”, a declarat procuror Eugenia Vârvescu. Cel de-al doilea învinuit, Constantin Scântei, a venit la parchet la ora 14.45, şi a stat în biroul procurorului mai bine de o jumătate de oră. La fel ca şi Dumitriu, a refuzat să discute cu presa. Cei doi au negat încă de la începutul anchetei că Petrişor Răzvan Apostu, şoferul „microbuzului morţii”, ar fi lucrat pentru ei. Însă, reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă Iaşi au găsit însă dovezi clare că Apostu lucra la negru în firma lor. La control s-a dovedit că microbuzul condus de Apostu făcea curse pirat şi avea ITP-ul expirat. În plus, la fel ca şi Apostu, ceilalţi şoferi care lucrau pentru SC Valcris Trans nu aveau carte de muncă, nici aviz medical sau psihologic. Unul dintre angajaţii firmei a reclamat la instanţă că Ionel Dumitriu i-ar fi făcut contract de muncă fără voia lui, semnând în locul său, doar pentru a obţine licenţa de transport pe firmă.

Ne puteți urmări și pe Google News