Accidentul de autocar din Ungaria. Şoferul român conducea de nouă ore

Accidentul de autocar din Ungaria. Şoferul român conducea de nouă ore

Şoferul autocarului implicat în accidentul de ieri din Ungaria, în care şi-au pierdut viaţa şase persoane, dintre care patru erau români, conducea de nouă ore, limita maximă admisă în transportul rutier de persoane. Conducerea firmei Atlassib, deţinută de magnatul sibian Ilie Carabulea, susţine că şoferul avusese înainte de a pleca în cursă 30 de ore de odihnă, dezminţind astfel ipoteza vehiculată de presa maghiară, potrivit căreia el ar fi a adormit la volan.

Mai mult, reprezentanţii Atlassib sugerează că nu autocarul a depăşit axul drumului, intrând pe contrasens, ci şoferul autocamionului înamtriculat în Slovacia. "Din analiza imaginilor de la locul accidentului şi din poziţia celor două autovehicule după accident rezultă foarte clar că autocamionul a depăşit axul drumului şi a intrat pe contrasens, provocând accidentul. Din fotografii reiese clar faptul că partea din spate a semiremorcii a rămas în zona axului drumului, în timp ce partea din spate a autocarului şi remorca acestuia sunt lipite de glisiera din partea dreaptă a sensului de mers. În aceste condiţii, concluzia este aceea că şoferul autocarului a încercat să evite impactul îndreptându-se spre acostamentul drumului, iar după impact a fost târât de autocamion în direcţia de mers a acestuia", se arată într-un comunicat al conducereii Atlassib SRL Sibiu.

Atlassib exclude ipoteza oboselii la volan

Pe de altă parte, reprezentanţii Atlassib s-au arătat deranjaţi de informaţiile apărute în presă, potrivit cărora şoferul autocarului ar fi adormit la volan din cauza oboselii. Ei susţin că şoferul a urcat la Lugoj şi a început să conducă efectiv de la Arad. "A beneficiat de un timp de odihnă de circa 30 de ore. De la momentul plecării din Arad şi până la ora accidentului au trecut mai puţin de nouă ore, perioadă de conducere normală pentru un şofer. În aceste condiţii, este evident că se exclude din start ipoteza oboselii sau a nerespectării timpilor de conducere şi de odihnă", se mai arată în comunicatul Atlassib.

La limita legalităţii

Potrivit specialiştilor în domeniu, un şofer care transportă persoane nu poate conduce mai mult de nouă ore, cu o pauză de 30 de minute. "Există o hotărâre de guvern, care spune că un şofer poate conduce patru ore şi jumătate, după care să ia o pauză de 30 de minute, după care să mai conducă alte patru ore şi jumătate. Apoi, după aceste nouă ore de condus, este obligatoriu să ia o pauză de 24 de ore. Acestea sunt reglementările legale", spune patronul unei firme de transport internaţional din Sibiu. Astfel, conform datelor oficiale prezentate de Atlassib, şoferul autocarului se afla la limita celor nouă ore de condus în momentul producerii accidentului. Totuşi, reprezentanţii Atlassib susţin că nu depăşise acest prag. O expertiză oficială a accidentului este aşteptată în zilele următoare. CITIȚI ȘI:

  • Români morţi într-un accident de autocar în Ungaria. Şoferul ar fi adormit la volan

Ne puteți urmări și pe Google News