O nouă criză alimentară în Asia. Restaurantele de tip fast-food nu mai au cartofi prăjiți
- Simona Suciu
- 18 februarie 2022, 16:57
Lanțurile KFC și McDonald's se confruntă cu întârzieri mari în lanțul de aprovizioanare și au fost nevoite să se adapteze. Coronavirusul, care a sporit controalele în porturi, este una dintre cauzele care au dus la criza cartofilor prăjiți.
Marile lanțuri de restaurante fast-food din Asia de Sud-Est se confruntă cu o criză mai puțin obișnuită. Este vorba de lipsa acută de cartofi pai în condiţiile în care blocajele de-a lungul lanţurilor de aprovizionare încetinesc livrările de produse congelate din SUA şi Europa, transmite Bloomberg.
Probleme de aprovizionare
Restaurantele au fost nevoite să se adapteze noii situații și să facă schimbări în meniuri. Afişele puse la unele restaurante KFC din Singapore îi informează pe clienţi că firma va înlocui garniturile de cartofi prăjiţi cu cele de gaufre cu cartofi, din cauza "perturbărilor apărute în livrările globale".
„Perturbările provocate de pandemie continuă să aibă un efect asupra lanţurilor globale de aprovizionare şi reţelelor de distribuţie", a declarat directorul de marketing de la KFC Singapore, Diana Hoo.
Cartofii pai folosiţi de restaurantele KFC din Singapore sunt importaţi din SUA şi Europa, a precizat Diana Hoo. Lipsa de personal şi producţiile mici la culturile de cartofi din zona de nord-vest din SUA, unde sunt cultivaţi faimoşii cartofi de Idaho, au fost agravate de congestionarea porturilor americane şi canadiene de pe coasta Pacificului, a adăugat Diana Hoo.
Coronavirusul, unul dintre vinovați
Aceeași criză a făcut ca restaurantele McDonald's din Malayezia şi Indonezia să facă și ele schimbări. Acestea au decis să oprească toate vânzările de porţii mari de cartofi prăjiţi încă de luna trecută.
Lanțul a fost nevoit să raţionalizezecartofii prăjiţi și la restaurantele din Japonia la finele anului trecut, după ce inundaţiile din portul canadian Vancouver şi coronavirusul au blocat livrările.
Lanţurile globale de aprovizionare au fost supuse la presiuni de pe urma variantei omicron în ultimele luni, ca urmare a înmulţirii controalelor vamale în porturi şi a crizei de forţă de muncă în sectorul transportului.
La acestea se adaugă şi faptul că navele portcontainer care intră în porturile din Singapore se confruntă cu întârzieri mai mari decât de obicei. În medie, zilnic 17 nave portcontainer aşteptau să tragă la chei în al doilea cel mai aglomerat port din lume, în luna ianuarie a acestui an, în creştere faţă de 15 nave pe zi în luna decembrie, potrivit firmei de consultanţă project44.