213 milioane de euro, cifra de afaceri Arctic

213 milioane de euro, cifra de afaceri Arctic

Compania Arctic, liderul pieţei locale de electrocasnice, ce comercializează pe piaţa din România marcile Arctic şi Beko, a înregistrat în 2008 o cifră de afaceri de 213 milioane de euro, în scădere uşoară, de 5%, faţă de 2007.

Volumul total al vânzărilor a fost de peste 1.500.000 de unităţi, marcând o scădere de 1% faţă de anul precedent. Din numărul total de produse vândute, aproximativ 1.200.000 au reprezentat aparate frigorifice.

„Anul 2008 a adus o realitate economică, atât la nivel mondial, cât şi în România, ce a modificat estimările şi planurile de business ale multor companii. Noul context economic a generat schimbări care au afectat şi industria de electrocasnice. Efectele crizei economice s-au resimţit în industria în care activăm mai ales în lunile noiembrie şi decembrie ale anului trecut, când piaţa a înregistrat o scădere generală de aproximativ 20%. Condiţiile prohibitive de creditare au încetinit într-o mare măsură ritmul de dezvoltare a sectorului bunurilor de larg consum şi au influenţat comportamentul de cumpărare al consumatorului, generând o scădere accentuată a cererii. În aceste condiţii, vânzările Arctic au scăzut în ultimele doua luni ale anului 2008 cu 16% faţă de perioada similară din 2007, fără a avea însă o influenţă decisivă asupra volumului total de vânzări înregistrat în 2008. Astfel, Arctic a vândut pe piaţa locală 734.000 de unităţi, cu circa 3000 de unităţi mai mult decât în 2007”, a declarat Monica Iavorschi, Director General Arctic.

Beko, influenţa pozitivă

Rezultatele companiei pe piaţa locală au fost influenţate pozitiv de evoluţia foarte bună a mărcii Beko, care a înregistrat o creştere de 19% a volumului de vanzari comparativ cu anul precedent. Categoriile de produse care au înregistrat creşterile cele mai importante au fost aparatele frigorifice şi electrocasnicele incorporabile. În aceste condiţii, cota de piaţă Beko a crescutut în 2008 de la 2,8% la 4,7%.

„Produsele Beko lansate şi promovate anul trecut, oferind consumatorilor soluţii ingenioase, unice pe piaţa din România, dar şi strategia de comunicare pe care am abordat-o, au contribuit semnificativ la obţinerea acestor rezultate”, a adăugat Gabriela Geană, Marketing Manager Arctic.

În ceea ce priveşte piaţa externă, în 2008 au fost exportate aproximativ 793.000 de unităţi, în scădere uşoară de 2% comparativ cu anul precedent.

„Pe piaţa externă unde efectele crizei au început să fie simţite încă din primul semestru al anului trecut, strategia noastră a fost să ne reorientăm către ţări mai puţin afectate de criza economică.”, a continuat Monica Iavorschi.

În 2007, compania Arctic a înregistrat o cifră de afaceri de 224,3 milioane de euro şi un volum total al vânzărilor de peste 1.537.000 de unităţi.

*Materialele apărute în această secţiune reprezintă conţinut publicitar.

Ne puteți urmări și pe Google News