Cu metroul la Otopeni. Termen pentru finalizarea lucrărilor
- Emanuel Nițulescu
- 11 august 2024, 07:39
București. Lucrările la noua Magistrală 6 de metrou, care va conecta Bucureștiul de Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni, progresează conform planificărilor, a anunțat recent Metrorex.
Progres la stația de metrou Aeroport Băneasa
La viitoarea stație Tokyo, s-au executat deja 196 de metri de grindă de ghidaj și 26 de panouri de pereți mulați dintr-un total de 112. De asemenea, a început execuția piloților plastici, un pas esențial în pregătirea pentru străpungerea tunelului de către utilajul TBM (Tunnel Boring Machine).
În ceea ce privește interstația Aeroport Băneasa – Tokyo, lucrările pentru devierea rețelei de telecomunicații sunt în plină desfășurare. Urmează să înceapă lucrările pentru piloții forați, un alt element crucial în construcția tunelului.
La stația Aeroport Băneasa, progresul este vizibil. Au fost executate 22 de panouri de pereți mulați dintr-un total de 65. Pentru Accesul A, s-au realizat 67 de piloți forați din 150 planificați, iar pentru Accesul B, 152 de piloți forați din 177. În plus, se lucrează la devierea rețelelor de telecomunicații și apă, urmând ca ulterior să se reia lucrările de construcție a pereților mulați, conform Metrorex.
Avans la o serie de stații de metrou cheie
La stația Gara Băneasa, din totalul de 325 de metri de grindă de ghidaj, au fost executați 241 de metri. De asemenea, s-au realizat 9 panouri de pereți mulați din totalul de 54 și 2 panouri pentru consolidarea terenului necesar ieșirii TBM din tunel. La interstația Piața Montreal - Gara Băneasa au fost executați 118 piloți forați dintr-un total de 187.
La stația Piața Montreal, s-au realizat 11 panouri de pereți mulați din 64 planificate. Pentru stația Expoziției, au fost executați 540 de metri de grindă de ghidaj din 630 și 31 de panouri de pereți mulați din 122 pentru stație, precum și 8 panouri din 20 pentru substația electrică.
Interstația Pajura – Expoziției a marcat începutul realizării grinzilor de coronament. La stația Pajura, s-au executat 421 de metri de grindă de ghidaj dintr-un total de 523 și 4 piloți forați din 256 planificați, urmând execuția peretelui mulat. Interstația 1 Mai – Pajura a înregistrat execuția a 22 de piloți forați dintr-un total de 32.
Noua magistrală 6, Otopeni - 1 Mai, va avea 12 stații
Recent, reprezentanții JICA (Japan International Cooperation Agency), care finanțează cu aproximativ 300 de milioane de euro o parte din pregătirea și implementarea proiectului M6, au vizitat Bucureștiul pentru a inspecta stadiul lucrărilor.
Noua Magistrală 6 va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă și va fi deservită de 12 trenuri noi și moderne. Pe ruta 1 Mai – Otopeni, vor fi construite 12 stații, asigurând o legătură rapidă și eficientă între centrul orașului și aeroport.
În decembrie, Ministerul Transporturilor a semnat autorizația de construire necesară pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență la lotul 1.1, respectiv 1 Mai - Tokyo. Această autorizație vizează lucrările aferente structurii de bază pentru realizarea stațiilor și interstațiilor, precum și a tunelurilor.
Finalizarea magistralei ar trebui să aibă loc în 2026
Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor structurale pentru primul tronson al Magistralei M6 de metrou, de la 1 Mai la stația Tokyo (complex comercial Băneasa), a fost semnat în martie 2022.
Constructorul, Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. - MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S., a primit un contract în valoare de 1.200.850.000 lei, fără TVA.
Finanțarea provine din fonduri europene nerambursabile și bugetul de stat, iar termenul de execuție a lucrărilor este de 48 de luni.
Stațiile de metrou cheie ale Magistralei M6
Secțiunea cuprinsă între stațiile 1 Mai (existentă) și Tokyo (inclusiv) are un traseu de 6,6 km și include 6 stații:
- 1 Mai (existentă)
- Pajura
- Expoziției
- Piața Montreal
- Gara Băneasa
- Aeroport Băneasa
- Tokyo (complex comercial Băneasa)
Cu implicarea activă a finanțatorilor internaționali, proiectul Magistralei 6 de metrou este pe drumul cel bun. Odată finalizată, această linie de metrou va reprezenta un pilon esențial în infrastructura de transport a capitalei, asigurând o conexiune rapidă și eficientă între București și Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni.