Viitoarea gamă Mercedes-Benz Clasa S ar putea avea exclusiv propulsie hibridă
- Adam Popescu
- 6 aprilie 2010, 15:30
Conducerea Daimler este tentată să echipeze limuzinele Mercedes-Benz Clasa S – inclusiv versiunile cele mai puternice, dezvoltate de AMG – numai cu sisteme de propulsie hibride, din 2013.
Limuzinele de lux Mercedes-Benz Clasa S ar putea fi propulsate, din 2013, exclusiv cu ajutorul sistemelor hibride, susține ”Automotive News Europe”, citând surse din rețeaua de dealeri a producătorului german.
Conducerea Daimler dorește ca inclusiv viitoarele versiuni de mare performanță Mercedes-Benz Clasa S AMG să devină hibride.
Potrivit informațiilor preliminare și încă neconfirmate oficial, șefii companiei ar fi agreat asupra aceastei inițiative radicale deoarece ar putea astfel atinge mai ușor standardele europene și americane tot mai stricte care privesc emisiile de dioxid de carbon.
Aceiași responsabili ar considera gama Mercedes-Benz Clasa S drept platforma ideală de promovare a tehnologiei hibride pe care o deține compania, mai cu seamă pentru că – se consideră – clienții limuzinelor ar fi dispuși să achite costurile suplimentare pe care le presupune ”tehnologia verde”.
Pe de altă parte, mai mulți distribuitori Mercedes-Benz din Statele Unite ale Amercii, care au aflat de acest plan, și-au manifestat imediat nemulțumirea, susține ”carscoop.com”.
Dealerii de peste Ocean consideră că piața locală va solicita în continuare mașini puternice, echipate doar cu motoare clasice, pe benzină și că, în orice caz, clienți de Clasa S nu sunt preocupați de consumul mașinilor, ci de performanțele acestora.
Actuala generație Mercedes-Benz Clasa S oferă o singură versiune hibridă și nu una dintre cele mai avansate. Modelul S400 Hybrid dispune de un motor V6 pe benzină de 3.5 litri, care dezvoltă 280 de cai-putere, și de o neînsemnată unitate electrică (de la care provin 20 de cai-putere adiționali).
Mașina nu poate fi pusă în mișcare numai cu ajutorul motorului electric, așa cum se întâmplă cu modelul concurent Lexus LS 600h.