Valabilitatea buletinului și documentele necesare pentru eliberarea acestuia. Ghid complet
- Mădălina Sfrijan
- 26 ianuarie 2025, 09:55

Românii care își schimbă numele sau domiciliul sunt nevoiți să se adreseze instituțiilor abilitate pentru eliberarea unui nou buletin. Conform legii, acest document are valabilitatea de 4 ani în cazul persoanelor cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani.
Buletin 2025. Ce trebuie să știe românii
În cazul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani, valabilitatea este de șapte ani și de 10 ani pentru cei care au peste 25 de ani. Potrivit legii, buletinul este valabil nelimitat după vârsta de 55 de ani.
Pentru eliberarea unui buletin nou este necesară depunerea unei cereri. De asemenea, aceasta trebuie să fie însoțită de actul de identitate anterior și de cartea de alegător.
Documentele necesare
Dosarul trebuie să conțină certificatele de naștere și de căsătorie, precum și actele legate de domiciliul solicitantului. În cazul în care acesta nu este proprietarul imobilului în care locuiește, se va depune și declarația găzduitorului.

Sursa foto arhiva: EVZ
Totodată, hotărârea de divorț sau certificatul de divorț (dacă este cazul) vor fi prezentate instituției. În plus, solicitantul trebuie să atașeze la dosar chitanța reprezentând contravaloarea taxei aferente achitate la ghișeu.
Buletin 2025. Câți bani trebuie să plătești pentru eliberarea documentului
În 2025, taxa unică pentru eliberarea buletinului este de 7 lei. Aceasta poate fi achitată la Poștei Române sau la CEC Bank. Totodată, românii o pot plăti și la ghișeul unde depun întregul dosar necesar. În plus, cetățenii trebuie să știe că în România nu se percepe o taxă pentru eliberarea documentului în regim de urgență.
Scutiți de la plata acestei taxe sunt copii orfani și vârstnicii aflați în centrele de protecție socială. Potrivit legii, taxa nu va fi achitată nici de persoanele cu handicap grad I și II.
Regula este valabilă și în cazul persoanelor arestate care nu dispun de mijloace financiare sau de victimele calamităților naturale.
Dosarul cu aceste documente se depune la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, unde solicitantul are reședința.