"Un souris" pentru relansarea turismului francez

"Un souris" pentru relansarea turismului francez

Franta, candva cea mai cautata destinatie turistica, a cazut pe locul trei in topul veniturilor din turism, "cedand" primele locuri Statelor Unite si Spaniei. Mai mult, se pare ca francezii si-au facut-o cu mana lor.

"Cel mai mare dezavantaj al nostru este ca suntem perceputi ca neprietenosi", recunoaste pentru The Guardian chiar Secretarul de Stat pentru Turism, Luc Chalet, care considera ca exigentele turistului de astazi sunt altele decat cele din anii '70, cand Franta era destinatia la care visa toata lumea.

Si cum in opinia lui Chalet turistul mileniului trei este unul care prefera excursiile de scurta durata, francezii trebuie sa lase deoparte mandria si traditionalul dat din umeri si sa fie rabdatori si intelegatori cu turistii, fiind chiar indemnati sa isi calce pe suflet si sa le vorbeasca oaspetilor de peste hotare in engleza.

Campionatul Mondial de Rugby, care sta sa inceapa, va "blagoslovi" totusi Franta cu inca 300.000 de turisti. Competitia este vazuta de Chalet ca o buna oportunitate pentru ca francezii sa scape de eticheta "vanzatorului arogant care arunca banii sub tejghea" si de alte aspecte negative taxate sever de turisti in ultimii ani.

Seful turismului francez are si cateva sfaturi pentru francezi: mai multa intelegere fata de turistul care incearca sa le rupa "en francais", folosirea la maxim a cunostintelor de limbi straine de care dispun, un "binevenue", "welcome", "willkommen" etc pe usa magazinului sau a pensiunii si .... un zambet. Sincer sau fals, zambet sa fie. 

Ne puteți urmări și pe Google News