Evenimentul Zilei > Actualitate > Topul cheltuielilor în campania pentru Capitală
Topul cheltuielilor în campania pentru Capitală

Topul cheltuielilor în campania pentru Capitală

Candidatul PDL la Primăria Generală a Capitalei, Vasile Blaga, a cheltuit peste un million de lei în această campanie, fiind urmat de candidaţii PPPS, Dinu Gheorghe, şi PNL, Ludovic Orban, cu peste 700.000 lei, respectiv peste 400.000 lei, conform unei monitorizări realizate de Asociaţia Pro Democraţia.

Cristian Pîrvulescu, reprezentantul asociaţiei, a declarat astăzi, într-o conferinţă de presă, că este vorba despre sumele pe care APD le-a putut monitoriza.
           
"Oricum, aceste sume rămân foarte scăzute. Principala schimbare care a apărut faţă de 2004 ţine de interesul mult mai mare faţă de media audio-vizuală locală, în special posturile de televiziune locale. Partidele politice, aparent, sunt mult mai corecte faţă de campania din 2004. Cred că au devenit profesioniste în ceea ce priveşte ocultarea anumitor surse de finanţare", a afirmat Pîrvulescu.

Potrivit rezultatelor monitorizării realizată de APD, dintre candidaţii la Primăria Capitalei, democrat-liberalul Vasile Blaga a cheltuit în această campanie peste un milion de lei, urmat de Dinu Gheorghe (PPPS), cu peste 700.000 lei, şi liberalul Ludovic Orban, cu peste 400.000 lei, primii doi preferând apariţiile în presă. Ei sunt urmaţi de Cristian Diaconescu (PSD), aproximativ 300.000 lei, Codrin Ştefănescu (PC), aproape 200.000 lei, Aurelian Pavelescu (PNŢCD) şi independentul Sorin Oprescu, peste 50.000 lei, în timp ce Cozmin Guşă (PIN), Daniel Fuciu (PNG-CD) şi Adrian Vilău (UPSC) au avut parte de campanii care au costat sub 50.000 lei.

Campaniile în care s-au investit cel mai mulţi bani au fost în sectoarele 1 şi 6.

Sectorul 1
 
Răzvan Murgeanu (PD-L) a cheltuit peste 600.000 de lei (mai ales pentru apariţii în presă), urmat de liberalul Andrei Chiliman (cu peste 150.000 de lei), de social-democratul Dan Tudorache şi de Marian Oprea (PNG-CD), ambii având mai puţin de 100.000 de lei alocaţi campaniei outdoor şi în presă.

Sectorul 2

Democrat-liberalul Cezar Ionescu a cheltuit peste 300.000 de lei, fiind urmat de social-democratul Neculai Onţanu (aproximativ 80.000 de lei), Robert Ionescu şi liberalul Dragoş Dincă, ambii având cheltuieli mai mici de 30.000 de lei.

Sectorul 3

Campania cea mai scumpă a avut-o democrat-liberalul Liviu Negoiţă (aproximativ 180.000 de lei, mai ales pentru publicitate stradală), urmat de social-democratul Doru Giugula (peste 100.000 de lei, mai ales pentru presa scrisă) şi Theodora Bertzi (PNL).

Sectorul 4

Conservatorul Cristian Popescu Piedone a cheltuit cel mai mult în această campanie electorală (peste 180.000 de lei, mai ales în presa scrisă), urmat de democrat-liberalul Radu Silaghi (peste 80.000 de lei, mai ales outdoor), social-democratul Vasile Mihalache (peste 60.000 de lei) şi liberalul Andrei Petrescu (20.000 de lei).

Sectorul 5

Campania cea mai scumpă a avut-o social-democratul Marian Vanghelie (peste 90.000 de lei), urmat de democrat liberalul Sebastian Bodu (50.000 de lei), Mihai Becheanu (PNG-CD) şi liberalul Cristian Banu (fiecare peste 20.000 de lei).

Sectorul 6
 
Cristian Poteraş (PD-L) a investit în campanie aproximativ 600.000 de lei, mai ales pentru campania în presă. I-au urmat: Marcel Nicolăescu (PC) şi Dan Darabont (PSD), fiecare cheltuind mai puţin de 100.000 de lei.

(13:47)