Super Bowl, locul II în audienţa TV a tuturor timpurilor
- Adam Popescu
- 6 februarie 2008, 02:00
Meciul Super Bowl de duminică, finala campionatului de fotbal american din Statele Unite, a doborât recordul de audienţă al competiţiei şi a devenit al doilea cel mai urmărit program TV din istoria Americii.
Nu mai puţin de 97,5 milioane de americani au urmărit partida câştigată de New York Giants în faţa New England Patriots; doar ultimul episod al popularului serial american „M*A*S*H“, difuzat în februarie 1983, a înregistrat o audienţă mai mare - 106 milioane de telespectatori.
Reţeaua TV Fox, deţinută de compania News Corp., a generat aproximativ 250 de milioane de dolari din publicitatea vândută în cursul meciului, dar şi la emisiunile de dezbateri programate înainte şi după Super Bowl. Magnatul australian Rupert Murdoch, şeful News Corp, a descris profiturile obţinute pe 3 februarie drept „cea mai importantă zi din istoria companiei“. Ca un fapt divers, toată piaţa de publicitate TV din România a fost anul trecut de aproape 300 de milioane de euro.
Berea şi chipsurile vând cel mai bine
Însuşi meciul a asigurat audienţele fabuloase prin dramatismul său. New York Giants au câştigat cu 17 la 14, după ce au marcat un eseu în ultimele secunde, pentru a produce una dintre cele mai mari surprize din istoria Super Bowl.
Precedentul record de audienţă al Super Bowl, cea mai urmărită transmisiune sportivă de pe un singur post din lume, data din 1996, când 94,1 milioane de telespectatori au urmărit meciul dintre Dallas Cowboys şi Pittsburgh Steelers. Experţii media sugerează că „eternii“ clienţi publicitari ai meciului, printre care producătorul de bere Anheuser- Busch şi PepsiCo, au fost marii câştigători în materie de marketing.
Potrivit barometrului de publicitate AdMeter, realizat de cotidianul „USA Today“, un spot pentru berea „Budweiser“, produsă de Anheuser-Busch, a fost cel mai apreciat de public. Pe locurile următoare s-au plasat reclame la serviciul de curierat Fedex, pneurile Bridgestone, chipsurile „Doritos“ şi berea „Bud Light“.