Sorin Grindeanu demite conducerea Portului Constanța, dar pune o mare condiție

Sorin Grindeanu demite conducerea Portului Constanța, dar pune o mare condiție Sorin Grindeanu. Sursa foto: Arhiva EVZ

În contextul manifestațiilor fermierilor din România, care susțin, printre altele, că cerealele provenite din Ucraina primesc un tratament preferențial în Portul Constanța, Sorin Grindeanu promite demiterea întregii conduceri a portului, condiționată de prezentarea unor probe concrete privind aceste presupuse favoritisme.

În lumina acestei situații, Sorin Grindeanu a comunicat că nu dispune de date conform cărora camioanele provenite din Ucraina și care tranzitează România beneficiază de prioritate în procesul de descărcare a mărfurilor în Portul Constanța.

Sorin Grindeanu promite schimbarea conducerii din Portul Constanța

Agricultorii aduc acuzații conform cărora TIR-urile de origine românească sunt obligate să aștepte perioade prelungite în Portul Constanța, în timp ce autocamioanele din Ucraina beneficiază de prioritate.

Ăsta este un lucru neadevărat. V-aş ruga să îmi daţi dovezi şi în acel moment se schimbă toată conducerea Portului Constanţa. Pe poveşti nu lucrez, vreau cea mai mică dovadă. Vă rog să aduceţi cea mai mică dovadă că un camion din Ucraina nu stă deloc şi un camion din România stă, cea mai mică dovadă că se întâmplă acest lucru şi toată conducerea Portului Constanţa este schimbată!”, i-a spus Sorin Grindeanu fermierului, la Antena 3 CNN.

Ne puteți urmări și pe Google News

A insistat asupra faptului că, conform informațiilor deținute, nu se constată nicio distincție în acest moment între camioanele care vin din Ucraina și cele din România sau alte țări.

Portul Constanța

Portul Constanța. Sursa foto: Wikipedia

Ministrul Transporturilor nu e de acord cu neplata rovinietei

În plus, Grindeanu a exprimat acordul său față de unele ajustări referitoare la controlul rovinietei, dar a afirmat că nu este în favoarea exonerării de la plata acesteia.

„Să ştiţi că nu sunt de acord să nu se plătească rovinieta. Dar sunt de acord, dacă se stă la coadă 30 de ore în Vama Siret, de exemplu, să nu-l amendezi pe şoferul de TIR, nu stă din vina lui. Şi atunci găsim soluţii astfel încât să mutăm acest sistem de control mai devreme, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să plătească rovinieta”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.

Câțiva dintre conducătorii auto implicați în protestele recente din diverse regiuni ale țării au semnalat, pe lângă majorarea costurilor pentru asigurările de răspundere civilă auto, și creșterea tarifelor pentru taxele de drum pe care transportatorii sunt obligați să le suporte.

Sorin Grindeanu

Sorin Grindeanu. Sursa foto: EVZ

Sorin Grindeanu, despre taxele cerute în Portul Constanța

Ministrul Grindeanu a menționat și aspectul taxelor impuse transportatorilor de către companiile care desfășoară activități în port, precizând că a avut discuții cu Consiliul Concurenței cu privire la acest subiect, în scopul ca această instituție să examineze situația.

„A fost problema ridicată (în discuţiile cu protestatarii - n.r.) cu acea nouă taxă impusă de operatorii economici, pe care am semnalat-o către Consiliul Concurenţei şi eu, şi primul ministru şi sper ca în cel mai scurt timp să se găsească soluţii”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Referitor la alte tarife suportate de transportatori către administrația din Portul Constanța, ministrul Transporturilor a ținut să sublinieze că aceste tarife există peste tot în lume.