Schimbare majoră pentru milioane de români. Ce spune noua lege

Schimbare majoră pentru milioane de români. Ce spune noua lege

Raluca Turcan, ministrul Muncii, a anunțat, astăzi, că a fost adoptată o măsură care va fi în ajutorul micilor angajatori, pentru reducerea birocrației.

Raluca Turcan, ministrul Muncii, a anunțat, astăzi, o măsură luată pentru a ajuta microîntreprinderile. Adică firmele care au un număr de maximum 9 angajați. Aceste entități economice nu mai trebuie să întocmească fișa postului, foaia de prezență sau regulamentul intern, conform  afirmațiilor făcute de Raluca Turcan. Ministrul a explicat că măsura va ajuta acești angajatori, care se plângeau din cauza obligativității întocmirii acestor sarcini birocratice.

Prin aceste măsuri ce au fost adoptate astăzi (n.r. - miercuri) am reușit să eliminăm anumite sarcini administrative inutile. E o gură de oxigen pentru angajatorii care de multe ori se simțeau sufocați de numărul de hârtii pe care trebuiau să le completeze pentru angajații pe care îi aveau.

Raluca Turcan anunță eliminarea birocrației din sistemele sociale

Fișa postului, foaia de prezență și regulamentul intern vor putea fi respectate verbal, existând obligativitatea existenței acestora în scris doar dacă angajatul solicită lucrul acesta în scris”, a declarat Raluca Turcan.

Ne puteți urmări și pe Google News

Altfel, tot legat de eliminarea birocrației din sistem, ministrul Muncii spunea la începutul acestei săptămâni că digitaliza serviciile sociale.

Voi semna contractul de finanțare pentru demararea proiectului în valoare de 133 milioane de lei, proiect de care vor beneficia peste 2 milioane de cetățeni și furnizori de servicii sociale, publici și privați.

Interacțiunea beneficiarilor cu Ministerul și instituțiile aflate în subordine și coordonare se va realiza astfel printr-un singur punct de contact, pe portalul ministerului”, spunea ministrul Muncii.

„Se pun astfel bazele unei administraţii publice moderne şi eficiente”

„Oamenii nu vor mai avea nevoie să vină la ghișeu pentru a depune cererile de beneficii de asistență socială și servicii sociale, dosarele cu hârtii vor deveni dosare electronice și vor putea fi consultate oricând online. Mai mult, implementarea Hub-ului de servicii înseamnă și crearea unei platforme de interconectare între minister și instituțiile din subordine.

Se pun astfel bazele unei administraţii publice moderne şi eficiente, care are rolul de a creşte calitatea serviciilor electronice oferite cetăţenilor şi de a reduce timpul de soluţionare a cererilor”, mai declara Raluca Turcan.