Salvatorul Fiat: după Chrysler vine Opel

Salvatorul Fiat: după Chrysler vine Opel

După ce preia 20% din grupul american, constructorul auto italian doreşte să se întărească investind şi în compania germană.

Constructorul auto Chrysler a cerut intrarea în faliment şi va încheia o alianţă cu Fiat, în urma căreia grupul italian va prelua 20% din constructorul american, scrie agenţia de ştiri Reuters.

Mariajul dintre cele două companii va crea al şaselea constructor auto mondial ca mărime. Chrysler este prima companie auto din istoria SUA care cere intrarea în faliment. În Statele Unite, legea falimentului le permite companiilor să-şi continue activitatea în timp ce îşi rearanjează finanţele în vederea restructurării, fiind protejate în acest timp de creditori. Decizia de a deschide pro cedurile de faliment a fost determinată de eşecul negocierilor cu creditorii privind restructurarea datoriilor, dar şi de scăderea abruptă a vânzărilor.

Fiat ar mai putea prelua ulterior 15% din acţiunile Chrysler, după ce compania americană se redresează. Par ticipaţia europenilor ar putea ajunge la 51% până în 2016, în condiţiile în care constructorul american reuşeşte să plătească datoriile pe care le are la Trezoreria SUA.

Totodată, firma de investiţii financiare Cerberus Capital Management, pierde deţinerea de 80,1% pe care o are la Chrysler, alături de celălalt acţionar, Daimler, care deţine 19,9% din titluri. Cei mai mari creditori ai Chrysler vor primi 2 miliarde de dolari pentru „a uita” datoria de 6,9 miliarde de dolari pe care constructorul o are la ei. O restrucuturare rapidă

Potrivit preşedintelui american Barack Obama, procedurile de faliment vor dura între una şi două luni. Pe lângă participaţia preluată de Fiat, fondul de a sigurări medicale al federaţiei sindicale din domeniul auto - United Auto Workers, va prelua 55% din companie, iar statul american şi cel canadian vor con trola împreună 10%. Astfel, dacă totul va merge bine, va rezulta o companie Chrysler nouă.

Robert Nardelli, actualul director general al grupului american, va preda conducerea imediat ce Chrysler iese din faliment. Noul consiliu director va fi format din şase persoane alese de guvernul SUA şi trei de Fiat. Boardul va alege apoi un nou director general. Dacă planul de restructurare merge bine, SUA vor face o infuzie de capital de 6 mi liarde de dolari în Chrysler. Obama şi-a arătat încrederea că, a lături de Fiat, compania americană va de veni „mai puternică şi mai competitivă”.

După ce a investit în Chrysler, Fiat vizează şi un parteneriat cu constructorul german Opel, aflat de asemenea în dificultate. „Acum trebuie să ne concentrăm pe Opel. Sunt partenerul perfect pentru noi”, a declarat Sergio Marchionne, directorul general al Fiat. Opel este deţinută în acest moment de grupul american General Motors.

DECLIN

Vânzările mărcilor Chrysler în România, în scădere

  • În România, Chrysler este reprezentat de firma Mercedes-Benz România, care are în portofoliu mărcile Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Jeep, Dodge şi Mitsubishi Fuso Canter.
  • În primele trei luni ale anului s-au vândut pe piaţa locală 37 de automobile Chrysler, faţă de 30 în primele trei luni ale anului trecut, 84 marca Dodge, faţă de 110 în primul trimestru din 2008 şi 34 marca Jeep, faţă de 89 în perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România.
  • Per ansamblu, Mercedes Benz România a vândut 961 de vehicule (autoturisme, microbuze, furgonete, camioane) pe piaţa locală în primul trimestru, în scădere cu 63% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Ne puteți urmări și pe Google News