ROBERT STAN: Cu taxa auto in protap la Bruxelles

Guvernul continua odiseea taxei de prima inmatriculare cu o indarjire demna de o cauza mai buna.

Parca pentru a pastra aspectul de telenovela siropoasa, pe intreg parcursul anului trecut guvernul a modificat de cateva ori scenariile trimise pentru aprobare la Bruxelles. De fiecare data, guvernantii au primit, spre surprinderea lor, raspunsuri care ii trimiteau inapoi la birou, cu coada intre picioare.

Fostul ministru al finantelor Sebastian Vladescu a fost primul care a pus batista pe tambal inca din primavara. Urmasul sau, ministrul Vosganian, a inceput cu stangul. A propus o noua forma a taxei, care a fost rapid contracarata de comisarul european pentru concurenta. Era aceeasi Marie cu alta palarie.

De altfel, cand a prezentat presei noul sistem de calcul, ministrul nu parea sa inteleaga ca, de fapt, nu cuantumul taxei este problema, ci discriminarea dintre cei care cumpara masini din alt stat al UE si cei care achizitionau un second-hand din Romania. Unii platesc taxa, altii nu, desi tranzactia se desfasoara pe teritoriul Uniunii Europene.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ieri, guvernantii au decis sa mai faca o incercare propunand extinderea intervalului aferent varstei autovehiculului pana la 20 de ani, odata cu stabilirea unor cote de reducere a taxei care ajung pana la 60% - dupa unele surse - sau 90% - asa cum sustin altele - pentru masinile foarte vechi. Noua varianta este in concordanta cu cerintele CE, dar problemele nu dispar. Motivatia aplicarii taxei aproape ca dispare, pentru ca un vehicul nou va fi taxat mai mult decat unul de ocazie, incurajandu-se astfel tot achizitia de masini vechi.