Protecţia Consumatorului dă sfaturi pentru o vacanţă fără incidente
- Adam Popescu
- 12 decembrie 2007, 02:00
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului ajută turiştii care achiziţionează pachete de Sărbători să fie atenţi la serviciile pe care le plătesc.
Astfel, campania „E dreptul tău să ştii ce cumperi!“ vine cu sfaturi privind cazarea în pensiuni, achiziţionarea biletelor de avion şi închirierea echipamentelor de agrement pe timp de iarnă.
Turiştii care se cazează de Sărbători în pensiuni trebuie să fie siguri că au întrebat următoarele: dacă accesul în camerele de dormit şi în grupurile sanitare este direct, fără a se trece prin alte camere, dacă există spaţii corespunzătoare şi igienice pentru prepararea şi servirea mesei, dacă bucătăria e dotată cu echipamente specifice, dacă există grup sanitar şi în stare corespunză toare de igienă, dacă patul are saltea, plapumă, câte două pleduri de persoană, dacă există cuier, oglindă, prosoape pentru faţă şi prosoape pluşate pentru baie.
La cumpărarea biletelor de avion pentru diverse destinaţii de vacanţă, turistul trebuie să fie sigur că a primit răspuns la următoarele întrebări: care este preţul biletului cu toate taxele incluse, restricţii şi reguli aplicabile biletului respectiv, termenul de valabilitate al rezervării, care este răspunderea transportatorului faţă de pasageri şi bagaje.
În cazul închirierii de schiuri, snow-boarduri, sănii sau patine, turiştii trebuie să se asigure că preţul serviciului e afişat vizibil, precum şi instrucţiunile de utilizare în limba română.