PROTECŢIA CONSUMATORULUI: „Au uitat să-mi fixeze motorul maşinii”
- Adam Popescu
- 8 iunie 2009, 15:50
Un om de afaceri din Alba-Iulia îi acuză pe mecanicii service-ului Autoworld, din Cluj-Napoca, că au uitat să-i fixeze motorul de şasiul maşinii.
Mecanicii de la re pre zentanţa Volkswagen din Cluj-Napoca sunt acuzaţi de un om de afaceri din Alba-Iulia că nu au strâns şuru burile care fixează motorul de caroseria maşinii. Mircea Laţiu a cumpărat un autoturism VW Passat, iar la sfârşitul anului trecut a venit de la Alba-Iulia la reprezentanţa din Cluj-Napoca pentru a schimba distribuţia.
„Am plătit 2.600 de lei. La începutul lunii mai am fost, din nou, la service-ul din Cluj-Napoca pentru că auzeam o bătaie suspectă în faţă. După o verificare pe rampă, mecanicii nu au constatat nimic suspect. Mi-au recomandat să schimb un amortizor. Am plătit 20 de lei”, spune Laţiu.
Cu actele de constatare în buzunar, care indică faptul că maşina nu are nimic, Mircea Laţiu s-a întors la Alba-Iulia.
Motorul mai avea un şurub din trei
Din cauza bătăilor care se auzeau tot mai tare dinspre motor, omul de afaceri a mers la un alt service, de data aceasta din Alba- Iulia, unde mecanicii au descoperit faptul că motorul mai era prins de caroserie doar cu un şurub, din trei. Laţiu îi acuză pe mecanicii de la Autoworld din Cluj-Napoca, reprezentanţa VW, că în momentul în care au schimbat distribuţia nu au strâns suficient de tare cele trei şuruburi. Afirmaţiile lui Mircea Laţiu sunt întărite de facturile şi adresele trimise la reprezentanţa din Cluj-Napoca.
„Bătăile motorului”, ascultate de specialistul în „bătăile roţilor”
După ce a descoperit problema motorului, lui Mircea Laţiu i s-a cerut să aducă maşina, din nou, la Cluj-Napoca. „Mi-au zis să duc maşina cu o platformă până la ei. Am mai plătit 400 de lei. La service, au desfăcut masca de sub motor şi au fotografiat şuruburile rupte, baia de ulei şi masca. Nu au recunoscut că au strâns şuruburile în mod superficial şi mi-au spus că motorul s-a desprins în urma unei lovituri, lovitură care este inexistentă şi care trebuia să deformeze masca sau să spargă baia de ulei. Toate aceste piese erau intacte”, mai spune el.
La insistenţele omului de afaceri din Alba, şefii de la Auto world Cluj au ajuns la concluzia că mecanicul care a efectuat inspecţia la începutul lunii mai nu avea competenţa să asculte „bătăile motorului”, deoarece el era specializat în „bătăile roţii”.
Păgubitul, bun de plată
Cu toate acestea, Mircea Laţiu este cel care trebuie să achite facturile de reparaţie. „Eu sunt bun de plată pentru că nu am asigurare CASCO şi dacă vreau să mi se rezolve problema mi-au spus că trebuie să mai plătesc piese în valoare de 1.000 de lei. După reclamaţii peste reclamaţii, mi-au montat toate piesele cu 10 la sută reducere şi au suportat manopera montării şi demontării motorului, cât şi a sudării unei urechi rupte”, ne-a mai spus omul de afaceri.
REPLICA CELOR ACUZAŢI
„I s-a recomandat o investigaţie mai amănunţită”
Directorul service-ului Autoworld din Cluj-Napoca, Cristian Petrescu, unde maşina a fost dusă iniţial pentru reparaţii, ne-a declarat că, în momentul în care Mircea Laţiu s-a prezentat la service, la începutul lunii mai, şi a reclamat respectivele bătăi suspecte, i s-a recomandat o investigaţie mai amănunţită, însă cel care acuză nu a ţinut cont de acest sfat.
„Clientul nostru a preferat să se adreseze unui service din Alba- Iulia unde, la final, nu i s-au putut pune în evidenţă cauzele şi modalitatea de eliminare a defecţiunilor. Cele constatate de noi la prezentarea în service în 19 mai 2009 (când Mir cea Laţiu a adus maşina cu motorul aproape detaşat de caroserie – n.n.) nu au nicio legătură cu operaţiile de lucru efectuate în decursul lucrărilor ante rioare”, ne-a mai declarat Cristian Petrescu. Acesta a ţinut să precizeze că, după ce şuruburile lipsă au fost remontate, Mircea Laţiu a fost mulţumit de calitatea lucrărilor făcute în serviceul pe care îl conduce.
Notă
În fiecare zi de miercuri veţi putea citi, în pagina specială de protecţie a consumatorului, poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele reclamate. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.ro.