Promisiunea lui Sorin Cîmpeanu pentru dascăli: „Profesorul trebuie să îşi redobândească statutul social şi profesional”

Promisiunea lui Sorin Cîmpeanu pentru dascăli: „Profesorul trebuie să îşi redobândească statutul social şi profesional” Sursa foto. Facebook

Ministrul Educației este de părere că pentru a-i atrage pe absolvenţii universităţilor să aleagă o carieră în învăţământ, aceasta trebuie să fie atractivă. De la salariu și până la statutul pe care trebuie să îl aibă profesorii.

Ministrul Educației a participat miercuri seară la dezbaterea publică pe tema proiectului legii educaţiei - componenta ce vizează învăţământul preuniversitar, organizată de Alianţa „O Voce pentru Educaţie".

Sorin Cîmpeanu spune că pentru a atrage absolveții de studii superioare în învățământ, cariera didactică trebuie să fie mai atractivă.  „Pe primul loc este atractivitatea salarială. Este pentru prima dată când o lege sectorială, legea educaţiei, prevede explicit lucruri despre nivelul de salarizare al profesorilor. Mai exact, profesorii trebuie să-şi poată începe cariera de la un nivel egal cu salariul mediu pe economie din anul precedent încheiat.

Deci, dacă vrei să fii profesor, ca o recunoaştere a statutului şi importanţei acestei profesii, salariul este un factor important, dar nu este nici pe departe singurul. Profesorul trebuie să îşi redobândească statutul social şi profesional pe care educaţia îl merită", a precizat Sorin Cîmpeanu.

Ne puteți urmări și pe Google News

Investiții în digitalizare

Ministrul Educației a recunoscut că digitalizarea sistemului de învățământ este o problemă și că este nevoie de specialiști în acest domeniu.

„30% din ceea ce avem planificat ca investiţie în educaţie din PNRR înseamnă digital. Una dintre soluţiile pe care le-am identificat este înfiinţarea unei unităţi executive suport pentru mentenanţă şi asistenţă tehnică în digital. Avem precizare, la nivelul legii, că această unitate executivă va putea beneficia de finanţare de la bugetul de stat şi din alte surse şi va putea să lucreze cu experţi externi.

Asta este calea în care Ministerul Educaţiei se deschide către sprijinul care poate fi acordat din partea mediului de business, din partea specialiştilor", a subliniat ministrul Educaţiei.

Alfabetizare funcțională

Ministrul Educației spune că noul proiect care va modifica Legea educației vizează în mod expres alfabetizarea funcțională. „Mai bine de jumătate din proiectul legii învăţământului preuniversitar vizează în mod clar alfabetizarea funcţională, de la standardizarea evaluărilor, de la un curriculum construit pentru ca elevii să dobândească cele opt competenţe cheie de bază, până la formele de examinare, până la formarea cadrelor didactice.

Este cuplat proiectul legii cu Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă în care avem finanţare pentru formarea a peste 100.000 de cadre didactice din această perspectivă a alfabetizării funcţionale şi a alfabetizării digitale. Toate aceste lucruri vizează nivelul de alfabetizare funcţională pentru că aceasta este o problemă reliefată de testele PISA", a afirmat ministrul Educaţiei, potrivit Agerpres.