Peste trei sferturi dintre profesori susţin revenirea la examenul de admitere la liceu, relevă un studiu realizat de Intuitext.
Dintre respondenţi, doar 14% consideră că tezele cu subiect unic şi sistemul de admitere prin repartiţie computerizată sunt soluţii viabile. Restul arată că notele de la tezele cu subiect unic nu reflectă nivelul de pregătire al elevilor. În acest sens, 76% dintre cei care au răspuns chestionarului consideră că este necesară revenirea la admiterea în liceu pe bază de examen. În acelaşi timp, 54% dintre dascăli sunt de părere că oferta educaţională pentru studiile liceale nu este coordonată cu piaţa muncii, iar 80% dintre ei cred că reţeaua şcolilor de arte şi meserii (SAM) este utilă, în special pentru elevii care doresc să se angajeze imediat după absolvire. Doar 22% dintre respondenţi cred însă că cei care termină această formă de învăţământ îşi pot continua studiile, 32% consideră că aceştia nu-şi vor găsi prea uşor o slujbă în domeniul pentru care s-au pregătit, iar 46% prevăd dificultăţi mari pentru absolvenţii de SAM, indiferent dacă vor să intre imediat pe piaţa muncii sau să-şi continue studiile. Majoritatea elevilor - 54% - preferă liceele teoretice, 24% pe cele cu profil tehnologic, iar 20% se îndreaptă spre liceele economice, arată acelaşi studiu. Mai puţin de 10% dintre elevi îşi doresc o carieră didactică, optând pentru licee pedagogice. În general, elevii sunt influenţaţi de familie - peste 75%, în timp ce prietenii, cadrele didactice şi mass-media contează într-o foarte mică măsură în luarea unei astfel de decizii. Cercetarea s-a desfăşurat la finalul admiterii computerizate, pe baza răspunsurilor oferite pe site-ul www.didactic.ro de către 1.200 de cadre didactice. Studiul face parte dintr-o serie de analize asupra sistemului educaţional din România realizate prin intermediul www.didactic.ro, o comunitate virtuală ce numără în prezent peste 50.000 de cadre didactice. Printre cele mai recente rapoarte realizate de Intuitext se află „Rolul calculatorului în educaţie“ şi „Tezele unice - sesiunea mai 2008“.