Primii paşi ai "Pinei" către cinematografele româneşti
- Alexandra Olivotto
- 17 august 2011, 00:06
Din 9 septembrie, filmul de artă 3D de Wim Wenders va putea fi urmărit în cinematografele autohtone. O campanie fără precedent în România îi pregăteşte lansarea pe marile ecrane.
Cu fix o lună înainte de lansarea în cinematografe a celui mai aşteptat film 3D al anului – "Pina", în regia lui Wim Wenders –, Parada Film, compania distribuitoare din România a lungmetrajului, a dat startul unei campanii de promovare fără precedent în peisajul cinematografic autohton.
Într-o mişcare de forţă, personalităţi îndrăgite de public – pentru început, Mihai Morar, Maia Morgenstern şi Anca Rusu – sunt alături de fenomenul cinematografic al anului, "Pina", prin testimoniale filmate ce vor putea fi văzute pe pagina oficială www.paradafilm.ro şi pe reţelele de socializare.
"Fiind primul film de artă 3D realizat vreodată, «Pina» este o provocare atât pentru noi, cât şi pentru marele public, care nu este obişnuit cu acest gen de film. Mai precis, lungmetrajul va fi distribuit preponderent în malluri, şi asta pentru că acolo există cele mai multe săli cu tehnologie 3D. Filmul va rula şi 2D în cinematografele obişnuite cu producţii de artă", a explicat pentru EVZ Cătălin Anchidin, manager de proiect la Parada Film.
Mecanismul unei lansări
"Din păcate, în România sunt foarte puţini cei care ştiu cine a fost Pina Bausch, iar faptul că este primul film de artă 3D nu cred că va fi foarte atractiv pentru publicul care e obişnuit să vadă blockbustere. Aşa că am iniţiat cea mai mare campanie de promovare realizată vreodată în România pentru un film străin, în care am implicat personalităţi publice credibile pentru targetul pe care-l reprezintă", detaliază Anchidin.
"Am ales personalităţi publice din toate zonele: cultură, media, showbiz, sport. De exemplu, pentru publicul larg, neobişnuit cu filmul de artă, l-am avut pe Mihai Morar, realizatorul matinalului de la Radio ZU şi vedeta de televiziune. Comunicăm pentru fiecare categorie de public în parte pentru că ne dorim ca oamenii să se bucure de acest film şi informaţia să ajungă la ei. Pentru cei obişnuiţi cu filmul de artă, filmul de nişă, am ales personalităţi din zona culturală, doamna Maia Morgenstern sau maestrul Victor Rebengiuc fiind exemple în acest sens", explică managerul de proiect de la Parada Film. INIŢIATIVĂ. Wenders a avut ideea de a-i scoate pe membrii companiei Pinei din sala de teatru şi de a-i pune să danseze în cele mai banale spaţii din mediul urban ANSAMBLU. Regizorul Wim Wenders, alături de balerinii care dansează cineast în cea dintâi secvenţă a filmului
Cine a avut de crâcnit
"Startul campaniei a fost dat de Mihai Morar şi trebuie să spun că au fost multe cazuri de persoane din zona culturală care au reacţionat destul de dur vizavi de această alegere. Este pentru prima dată când oameni din showbiz, media şi cultură îşi dau mâna şi susţin un produs cultural. Cei care apar în campania de susţinere a filmului «Pina» nu au fost remuneraţi, au acceptat de bună voie, pentru că ştiau despre Pina Bausch, unii dintre ei au văzut deja filmul, alţii văzuseră spectacole realizate de marea coregrafă. Campania este mai degrabă una de educare a publicului. Sunt foarte puţini cei care au văzut un spectacol de dans contemporan, ca să nu mai vorbim despre un spectacol realizat de Pina Bausch", adaugă Anchidin. <iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/cXpFD7gi8R0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> "«Pina» este un film pentru Pina Bausch, una dintre cele mai importante coregrafe ale dansului contemporan." WIM WENDERS, cineast