Presa, radicalizată de referendumul anti-Băsescu

Presa, radicalizată de referendumul anti-Băsescu

Publicul nu pare să agreeze opiniile neutre în momentele de mare tensiune politică.

O analiză a traficului pe internet şi a audienţelor televiziunilor de ştiri arată că publicul este extrem de pasionat de ceea ce se întâmplă în politica românească, dar nu prea doreşte opinii neutre. Suspendarea lui Traian Băsescu pare să fi dus la o creştere a traficului şi audienţelor site-urilor şi respectiv televiziunilor percepute de public ca fiind favorabile uneia din părţi. Singurul site care a scăzut la începutul lui iulie, prin comparaţie cu săptămâna anterioară, a fost cel al Jurnalului Naţional. Audienţa Antenei 3 continuă să explodeze de fiecare dată când în România se produce un eveniment politic, fiind uneori peste cea a Pro Tv. Interesul publicului pentru jurnaliştii care privesc critic demersul de suspendare a preşedintelui Băsescu este tot mai mare. B1 Tv, în creştere În ziua suspendării preşedintelui Băsescu, Antena 3 a fost lider de audienţă, cu un rating în mediul urban de 3,4%. Pe întreaga zi, B1 Tv s-a situat pe locul cinci, însă, în intervalul dintre ora 5 p.m. şi 11 p.m., când s-a discutat, în Parlament, suspendarea, acest post s-a plasat pe locul trei, ca audienţă în mediul urban. Antena 3 a avut, în acele momente, o medie naţională de 831.000 de telespectatori pe minut, la Realitatea TV s-au uitat circa 500.000 de cetăţeni, iar B1 a atras 350.000 de telespectatori pe minut. În seara zilei de 8 iulie, o duminică, Antena 3 şi B1, au avut talkshowurile cele mai vizionate. Luni, 9 iulie, audienţa Antenei 3 a început să revină la cotele obişnuite, în timp ce B1, în special la dezbaterile de seară, a avut o creştere substanţială a audienţei. Şi prin comparaţie cu televiziunile generaliste, pe unele din intervalurile de sfert de oră, seara, B1 s-a aflat în topul primelor cinci posturi. Interes exploziv pe net Datele SATI, care monitorizează traficul site-urilor din Ro mânia, indică creş teri de 15-40% a numărului de vizite pe site-urile de ştiri generale. S-a majorat şi numărul clienţilor unici care accesează aceste site-uri, ceea ce arată că persoane care în mod obişnuit nu citesc sau nu urmăresc evenimentele politice doresc acum să afle care este situaţia. De exemplu, în săptămâna 2-8 iulie, numărul clienţilor unici care au accesat www. evz.ro, site-ul Evenimentului Zilei, s-a majorat cu aproape o cincime, prin com pa raţie cu săptămâna precedentă. Site-urile unor tabloide, precum Cancan sau Libertatea au înregistrat creşteri mult mai mici. Analiza arată că publicul din România preferă dezbaterile pasionate, în locul argumetelor neutre. 20% creşterea vizitatorilor evz.ro