Până la internet, te mănâncă furnizorul

Până la internet, te mănâncă furnizorul

Unele companii le poruncesc efectiv clienţilor să fie acasă la ora şi data stabilită de companie pentru instalare, fără a ţine cont de programul lor.

Furnizorii de internet din România se laudă cu oferte care mai de care mai atractive. Dispozitive gratuite în limita stocului disponibil, discounturi, minute în reţelele de telefonie mobilă, viteză garantată şi, nu în ultimul rând, „rapiditate în instalare“, dacă ar fi să ne luăm după mesajele publicitare. Realitatea este însă diferită şi îndepărtată de ceea ce se spune în reclamele televizate sau în cele afişate la colţ de intersecţie. Majoritatea furnizorilor mari de internet din România nu-şi prea respectă clienţii. Timpul maxim de instalare a internetului prevăzut în contract este depăşit frecvent, pachetele oferite au un raport calitate preţ foarte scăzut, iar angajaţii furnizorilor se poartă cu clienţii ca şi cum viaţa acestora ar depinde de serviciile lor. Dacă am lua în considerare doar „părerea“ companiilor, cu siguranţă în aceste rânduri nu aţi fi regăsit decât informaţii despre cât de profesionişti sunt furnizorii de internet de pe la noi. Când adresezi aceleaşi întrebări consumatorilor, imaginea se schimbă radical. RCS&RDS Clientul, la discreţia noastră Cătălin locuieşte în zona Pantelimon, Bucureşti. După ce a încheiat contractul cu RCS&RDS, a fost anunţat că va avea internetul instalat în perioada de timp prevăzută în contract. „Au trecut cele două săptămâni însă nu a venit nimeni. La un moment dat, am început să sun eu şi să insist să vină să-mi pună internet. A doua zi, în jurul orei 14.00, m-a sunt unul dintre tehnicieni să vadă dacă sunt acasă. Atunci l-am întrebat dacă el e acasă... Mirat, m-a întrebat ce întrebare e asta... el e pe teren, munceşte! Bun atunci, i-am zis, la ora asta şi eu sunt la serviciu şi nu pot merge acasă să-mi instalaţi internetul la ce oră aveţi chef.“ De atunci, nu l-a mai sunat nimeni. În alt cartier bucureştean - Titan, Mădălin a încercat şi el să-şi instaleze internet de la RCS&RDS. „Îmi plăcea oferta deoarece aveam contractul pe 3 ani, o plată lunară de 55 de lei şi o «căruţă» de minute de telefonie incluse în abonament. Trece însă timpul şi RDS-ul nu mai vine. După o vreme mă sună cineva de la centrală şi îmi porunceşte efectiv să fiu acasă în ziua X la ora Y, că vin băieţii să instaleze internetul. Şi eu lucrez şi nu m-a făcut mama casnic, să stau acasă la cheremul RDS-ului. Aşa că le-am comunicat că nu mă mai interesează contractul lor“, ne-a povestit el.

UPC Raportul calitate-preţ lasă de dorit Reprezentanţii UPC România ne-au comunicat că în maximum 5 zile lucrătoare un solicitant are internet. La Oana, în Titan, Bucureşti, au venit să instaleze internetul după două săptămâni. „Am avut o neplăcere de curând cu ei, mi-au tăiat internetul fără să mă anunţe, pentru că trebuia înlocuit modemul deoarece era prea vechi. Se pare că nu am fost acasă atunci când a venit «echipa». I-am sunat şi le-am spus că e aberant ce se întâmplă. Şi-au cerut scuze şi i-au dat drumul a doua zi“, ne-a spus ea. Pe de altă parte, Andrei, care locuieşte în zona Floreasca, Bucureşti, spune că aceeaşi companie i-a instalat internet plus cablu în numai 3 zile. Iulia locuieşte în zona Drumul Taberei. „Au venit în timpul stabilit, de cinci zile. Iniţial am avut un abonament de preţ mediu, iar internetul mergea greu. Am optat apoi pentru un abonament scump, de fapt, cel mai scump pe care îl aveau ei în ofertă. La 113 lei merge la fel de prost ca şi înainte, deşi PC-ul este unul nou. Sunt dezamăgită. Calitatea e foarte proastă pentru preţul plătit. Iau în considerarea închiderea abonamentului şi contractarea unuia la o reţea de cartier“, ne-a declarat ea.

ROMTELECOM Mulţumiţi de ClickNet La Romtelecom ai două posibilităţi, după informaţiile primite de la companie. În cazul clienţilor deja abonaţi care au o linie telefonică, timpul maxim de activare a serviciului ADSL este de 4 zile de la data încheierii contractului. În cazul persoanelor care-şi instalează atât linie telefonică, cât şi internet, timpul maxim de instalare a liniei telefonice este de 30 de zile, iar activarea ADSL-ului se face odată cu instalarea liniei telefonice. Toţi oamenii cu care am vorbit, întâmplare sau eficienţă, au spus că nu au avut întârzieri de instalare a serviciului ClickNet. Mai mult, au declarat că sunt mulţumiţi de modul în care acesta funcţionează şi de preţurile abonamentelor. Adelina, din Braşov, spune că a avut serviciul ClickNet funcţional în trei zile de la solicitare. Bogdan, din Bucureşti, spune că este mulţumit de ClickNet. „Nu mai ştiu exact, însă totul a fost gata în circa patru zile. Merge bine şi oferta de preţ este foarte bună“, spune el. De asemenea, Alex, din Râmnicu-Vâlcea, spune că a „navigat pe internet în numai 3 zile de la data încheierii contractului“. Probleme apar atunci când închei un contract mai aparte, care presupune şi livrarea unui PC sau a unui laptop. Poţi să aştepţi cu săptămânile, din cauza stocurilor limitate, dacă ar fi să cităm explicaţiile firmei. Şi răbdarea clienţilor are o limită! ALTFEL Soluţii rapide, reţelele de cartier Tot în Titan - Bucureşti, Daniel şi-a pus internet la o oră după ce a sunat la reţeaua de cartier al cărei fluturaş l-a găsit în cutia poştală - TitanNet. „Costă 30 de lei pe lună, nu am niciun fel de restricţie şi viteza de transfer e excelentă. Băieţii te aşteaptă şi cu banii dacă nu ai sau nu ai timp să mergi să plăteşti. Pică destul de rar, însă având în vedere că este o reţea de cartier ce nu foloseşte tehnologii superavansate, este acceptabil“, ne-a spus el.

Şi reţeaua C-ZONE, care acoperă Crângaşi, Griviţa, Ion Mihalache, Rahova şi Drumul Taberei, instalează internetul foarte repede. Alexandra, care locuieşte în Drumul Taberei, a avut internetul instalat la numai o zi după ce a sunat la firmă. „La un pachet foarte avantajos, pur şi simplu «zboar㻓, ne-a declarat ea. Gigi a avut internet într-unul dintre căminele studenţeşti din Sibiu în numai 3 zile - un timp foarte bun pentru un oraş din provincie - de la o firmă locală, Asconet, principala alternativă în oraş la RDS&RCS. Asta, în cazul în care în oraş nu există reţele de cartier mari.

Ne puteți urmări și pe Google News