"N-am putut face o plată anticipată de 1.500 de euro pentru că mi-au fost blocaţi banii"
- Ramona Dragomir
- 25 ianuarie 2011, 17:24
O bucureşteancă reclamă faptul că din cauza greşelilor angajaţilor unei bănci nu a putut să plătească anticipat 1.500 de euro şi nici nu a putut să îi retragă.
Femeia în vârstă de 32 de ani este codebitor la un credit ipotecar în euro la Alpha Bank şi a vrut să facă o plătă anticipată de 1.500 de euro. Deşi plătise rata, din cei 1.500 de euro depuşi pentru plata respectivă i s-a mai reţinut încă o dată rata, ceea ce a împiedicat-o să mai plătească anticipat. La intervenţia clientului, reprezentanţii băncii au analizat cazul şi l-au rezolvat. „Au refuzat anularea tranzacției greșite” Deşi a pus în contul băncii rata aferentă lunii noiembrie, din banii plătiţi anticipat i s-au mai oprit încă o dată rata, iar rambursarea anticipată nu a mai fost posibilă. "În momentul plăţii am constatat cu stupoare că deşi banii pentru rata pe luna noiembrie erau deja în contul băncii, în loc să fie luaţi cei din cont mi s-au scăzut din cei 1.500 euro pe care urma să-i plătesc anticipat. Am dorit anularea tranzacţiei şi mi s-a spus că nu este posibil din cauza sistemului şi că nu putem primi nici acei 1.500 de euro înapoi", povesteşte supărată femeia. În plus, banii au rămas blocaţi. Nu a fost singura neplăcere pe care clienta o reclamă. "Am făcut şi o cerere pentru plata în avans în care am specificat clar că dorim scăderea perioadei şi nu a ratei. Pe scadenţarul primit era modificată nu numai perioada, ci şi rata, în defavoarea noastră", ne-a declarat femeia. "O problemă de comunicare" "Din cele relatate, cred că aici există o problemă de comunicare: fie angajaţii băncii nu au oferit explicaţiile complete, fie nu au înţeles despre ce este vorba şi i-au dat clientei informaţiile eronate", este de părere Mihai Titichi, şef serviciu juridic la Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România. Totuşi, pentru a verifica dacă a existat o îngrădire a dreptului la rambursare anticipată, dar şi a modului în care aţi fost informată asupra modificarii costurilor din contract sau pentru orice altă problemă întâmpinată în relaţia cu băncile puteţi reclama la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.