Măsurile draconice anti-poluare i-au forţat pe producători să găsească soluţii pentru scăderea amprentei poluante în cazul modelelor mari şi puternice echipate cu motoare cu ardere internă.
Spre deosebire de alţi constructori – mai ales asiatici – producătorii germani de automobile nu s-au grăbit să inunde piaţa cu modele cu propulsie altenativă, mai puţin poluante prin definiţie. Fără a neglija total acest trend – vezi seria de maşini electrice testate intensiv în ultima vreme – nemţii s-au concentrat pe optimizarea soluţiilor clasice – motorul cu ardere internă şi transmisiile ataşate acestuia. Cu rezultate salutare. Cel mai recent exemplu este SUV-ul compact Volkswagen Tiguan, pe care l-am testat zilele trecute în versiunea cu tracţiune integrală, motor 2.0 TDI şi transmisie automată DSG cu 7+1 trepte. Până de curând, un DSG cu şapte viteze putea fi alocat numai motoarelor cu cilindree mai mică de 2.0 litri (din cauza limitării date de cuplul maxim pe care il putea gestiona). Tiguanul primeşte noul DSG cu 7+1 rapoarte, care face faţă "provocărilor" mai serioase impuse de cuplum maxim de 320 Nm, cu beneficii certe nu doar în ceea ce priveşte confortul acustic (la viteze de croazieră, motorul funcţionează la un regim inferior de turaţie). Potrivit datelor oficiale, noul Tiguan 2.0 TDI 4Motion cu DSG 7+1 consumă, în medie, 6,3 l/100 km şi emite 167 de grame CO2 pe kilometru – valori cu adevărat remarcabile, dacă avem în vedere masa SUV-ului – 1,7 tone – şi performanţele – ex: 10,2 secunde pentru 0-100 km/h. Tiguanul testat, care avea 45 de kilometri la bord, a oferit un consum minim de 6,6 l/100 km (la drum lung, Bucureşti-Braşov) şi unul maxim de 12,9 l/100 km (în Capitală, cu DSG-ul în modul "Sport"). X1, un SUV cu consum de hibrid Un SUV (compact) care contrazice tot ceea ce se ştia (şi detesta), când venea vorba de latura ecologică a acetui segment, este BMW X1. La toamnă, producătorul auto din Munchen va lansa o versiune a lui X1 creditată cu acelaşi consum ca un autoturism hibrid de clasă compactă. X1 sDrive20d EfficientDynamics –declinarea "eco" a SUV-ul german – va avea un consum oficial mixt de 4,5 l/100 km, la fel ca modelul hibrid Honda Insight! Pentru a atinge această performanţă, X1 va folosi propulsia spate (aşadar, nu va oferi sistemul de tracţiune integrală) şi o versiune optimizată a turbodiesel-ului TwinPower de 2.0 litri – reglată să livreze 163 de cai-putere. Euro 6, acum – de la Audi Audi va oferi, în acest an, un nou motor cu patru cilindri supraalimentat pe benzină, de 1.8 litri, care va respecta normativul de poluare Euro 6, obligatoriu abia din 2015. 1.8 TFSI dezvoltă 170 de caiputere şi un cuplu maxim de 320 Nm. Potrivit datelor oficiale, modelul Audi A5 Coupe echipat cu noul "benzinar" are nevoie, în medie, de numai 5,7 litri "la sută" - o scădere de 21%, în comparaţie cu vechiul 1.8 TFSI. Emisiile de dioxid de carbon au coborât şi ele până la pragul de 137 de grame pe kilometru - valoare deosebit de scăzută, dacă ţinem seama de cilindreea şi puterea motorului, precum şi dimensiunea maşinii. 4,5 litri de motorină consumă, în medie, potrivit datelor oficiale, declinarea "eco" a SUV-ului BMW X1